۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 715038

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه‌های جشن عید غدیر با رعایت تدابیر بهداشتی ویژه زائران در حرم ملائک پاسبان رضوی برگزار می‌شود.

تشریح برنامه های عید غدیر در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد اظهار کرد: ویژه برنامه شامگاهی عید غدیر با عنوان شمیم ولایت جمعه ۱۷ مردادماه، قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار میشود.

وی با تاکید بر اینکه عموم خدمه آستان قدس برای برگزاری مراسم های جشن با رعایت پروتکل بهداشتی فعال هستند، ادامه داد: در ویژه برنامه شب عید غدیر، آیت الله سید احمد خاتمی به سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه سیدمهدی رضایی، عباس واعظی و جمال مقدم به مدیحهسرایی میپردازند.

 

قرائت دعای ندبه

گنابادی نژاد افزود: در شب میلاد افزون بر مراسم سخنرانی و مداحی، نمایش آئینی واقعه غدیر خم، شعرخوانی سیدروح الله مؤید، معرفی کتاب و مسابقه برای زائران تدارک دیده شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره برنامه روز عید غدیر عنوان کرد: طبق سنت هر ساله در صبح روز عید غدیر دعای ندبه همزمان با طلوع آفتاب قرائت می شود، امسال نیز قرائت این دعا با نوای حجت الاسلام و المسلمین جعفر اسلامی فر خواهد بود.

وی عنوان کرد: ویژه برنامه جشن روز عید غدیر با عنوان مراسم خطبه خوانی غدیر، ‌شنبه ساعت ۱۰:۴۵ برگزار می‌شود که در این برنامه ‌آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به قرائت، شرح و توضیح خطبه غدیر پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی، مولودی‌خوانی و شعرخوانی میپردازند.

 

جشن سادات

وی اجرای تواشیح، نمایش آئینی غدیر، مسابقه، سخنرانی گفتگو محور و شب شعر را از دیگر برنامه‌های روز عید غدیر معرفی و عنوان کرد: برای شام عید غدیر مراسم با شکوه جشن سادات معزز با حضور خدام، روحانیون و هیئت های مذهبی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و مدیحه سرایی تدارک دیده شده که در صحن جامع رضوی برگزار میشود.

به گفته گنابادینژاد، صوت و تصویر مراسم به صورت زنده توسط نمایشگرهای پهن پیکر در صحن های حرم مطهر پخش خواهد شد و مخاطبان خارج از حرم می توانند از طریق رسانه ملی و درگاه اینترنتی رضوی تی وی این برنامه ها را دنبال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها