فرمانده سپاه ناحیه تربت‌حیدریه از توزیع ۷۳۰ بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و محروم آسیب دیده ناشی ‌از ویروس کرونا در بخش جلگه رخ از توابع این شهرستان خبر داد.

۷۳۰ بسته کمک معیشتی در جلگه رخ تربت‌حیدریه توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار احمد ناصری ‌موحد افزود: ارزش هر بسته حمایتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و این بسته‌های کمک معیشتی با مشارکت خیران و بسیج جمع‌آوری و بین نیازمندان و سایر افراد آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع شده است.

وی ادامه داد: همزمان با دهه ولایت و امامت، دومین مرحله از طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه در سطح شهرستان تربت‌حیدریه آغاز شد و این طرح تا عادی شدن شرایط زندگی همچنان نیز ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: با همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، در مرحله نخست نیز ۶۰۰ بسته کمک معیشتی هر کدام به ارزش سه میلیون ریال توسط بسیح قدس رباط سنگ بین اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در بخش رخ تهیه و توزیع شد.

ناصری با بیان ‌این که مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه طبق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی به مرحله اجرایی درآمده است افزود: پس از صدور این فرمان رهبری، یک خیزش عمومی، وحدت، کمک و همدلی و سخاوتمندی ملت شریف ایران و مردم بخش را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: با انتشار ویروس کرونا مردم از آن چه که در اختیار داشته دریغ نکرده‌اند و در این شرایط سخت به یاری هموطنان خود و نیازمند شتافتند تا احساس کمبود و یا ناراحتی نکنند و در قالب این کمک‌های داوطلبانه، فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه تجلی یافت.

فرمانده سپاه ناحیه تربت‌حیدریه با بیان این که امید است بتوان کمک‌های بیشتری را برای یاری رساندن به مردم تا پایان گذر از بحران کرونا شاهد باشیم افزود: از نخستین لحظه همه‌گیری ویروس کرونا،  پایگاه‌های بسیج رباط سنگ و منطقه رخ نیز در قالب ۱۰ کارگاه به تولید ماسک مشغول شدند و با اجرای ۱۸۰ گشت استقراری و متحرک، اقدام به ضدعفونی کردن راه‌های ورودی به تمامی روستاها کردند که در سایه تلاش‌ها، کمترین مورد ابتلا به ویروس کرونا را دربخش جلگه رخ شاهدیم.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزاری نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۲۶۴ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها