معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراجعه مستقیم افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی زمینه انتقال بیماری را افزایش می‌دهد.

حضور افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان ها آمار مبتلایان قطعی را افزایش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراجعه مستقیم افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی زمینه انتقال بیماری را افزایش می‌دهد ضمن اینکه بیماران در معرض خطر عفونت‌های بیمارستانی قرار می‌گیرند.

او با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت ابتلا و یا علائم مشکوک به کرونا بیش از هر اقدامی با شماره ۱۹۱ تماس بگیرند، ادامه داد: از طریق این سامانه، افراد به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت که ارائه دهنده خدمات سطح یک است هدایت می‌شوند و در صورت نیاز به خدمات تصویربرداری و پزشک متخصص به ۱۵ مرکز سطح دو برای بررسی بیشتر ارجاع می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماران در صورت نیاز از طریق مراکز سطح دو به بیمارستان‌های مرجع کرونا ارجاع می‌شوند، ادامه داد: در مراکز درمانی نیز بیماران با توجه به شرایط بیماری در بیمارستان‌ها و یا مرکز تکمیل درمان بستری خواهند شد.
بدیعی با اشاره به راه اندازی مرکز تکمیل درمان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، بیان کرد: این مرکز با ۱۷۰ تخت بستری، به همراه پزشک و پرستار از بیمارانی که نیاز به خدمات تکمیل درمان دارند مراقبت می‌کند.
او تصریح کرد: در این مرکز برخی از بیماران پس از طی دوره بستری در بیمارستان برای ادامه روند مراقبتی ارجاع می‌شوند و برخی دیگر نیز با تشخیص پزشک اورژانس و در صورت دارا نبودن شرایط مراقبتی در منزل در این مرکز بستری می‌شوند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها