همدان - رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: حمایت از سرمایه‌گذار توسط مجموعه شهرداری همدان به شیوه «یک بام و دو هوا» ممکن نیست.

حمایت از سرمایه‌گذار به شیوه «یک بام و دو هوا» ممکن نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان،حسین قراباغی صبح یکشنبه در صحن شورای شهر همدان گفت: متأسفانه همواره شعار حمایت از سرمایه گذار و پهن کردن فرش قرمز زیر پای آنان را در شهر همدان سر می‌دهیم؛ اما در عمل حمایتی از سرمایه‌گذار چه در حوزه دولتی و چه مدیریت‌شهری شاهد نبودیم.

حسین قراباغی عملکرد برخی از شهرهای کشور در جذب سرمایه‌گذار را موفق ارزیابی کرد و افزود: مدیران این منطقه، ابتدای امر اجازه کار می‌دهند و سپس با سرمایه‌گذار، حساب و کتاب می‌کنند؛ در حالی که در شهر همدان ابتدای امر چرتکه می‌اندازند، منافع مدیریت‌شهری دیده می‌شود و سپس اجازه سرمایه‌گذاری می‌دهند که گاهی اگر سنگ در حین کار، زیر پای سرمایه‌گذار نیندازند هم جای شکر دارد.

وی اظهار کرد: سرمایه گذارانی که آبرو و هستی خود را در چرخه اقتصادی قرار داده‌اند و قطعاً نمی‌خواهند سرمایه چند میلیاردی خود را صرف دلالی و آسیب به اقتصاد کشور کنند؛ باید همه‌جانبه حمایت شوند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خطاب به شهردار همدان گفت: آقای شهردار، صدها مورد داشته‌ایم که به‌دلیل تسهیل امور ساخت‌وساز در این شهر، پیش از صدور پروانه نسبت به گودبرداری محل اقدام کرده‌اند؛ از این رو به شیوه «یک بام و دو هوا» که نمی‌شود اقدام کرد که اگر تخلف بوده باید همه موارد را تخلف برشمرد.

قراباغی افزود: با توجه به اینکه دغدغه بنده به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری، جذب سرمایه گذار در مسیر صحیح آن بود؛ باید واقع بین باشیم و موضوعات را با زاویه دید بهتر برای حمایت از سرمایه گذار لحاظ کنیم و به بهانه حمایت، ریشه سرمایه گذار را نزنیم.

برچسب‌ها