نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، با بیان اینکه امروز مشکل مردم تنها در بسته معیشتی نیست و مشکلی که افراد فاقد مسکن ما را مستأصل کرده کمبود مسکن و اجاره سرسام‌آور است، از احداث ۱۱۰ واحد مسکونی، ایجاد ۱۱۰ مورد اشتغال و اهدای جهیزیه در استان خبر داد.

احداث ۱۱۰ واحد مسکونی و اشتغال‌آفرینی، بخشی از دومین مرحله رزمایش مواسات در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی پیش‌ازظهر امروز در مراسم اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی «نهضت تعاون و احسان» که در عرصه میدان بسیج برگزار شد، اظهار کرد: بر حسب فرمان مقام معظم رهبری، رزمایش مواسات از چند ماه گذشته آغاز شده است و مرحله اول آن در ماه رمضان در استان با گستره عظیمی اجرا شد و مرحله دوم آن در دهه ولایت از عید قربان تا کنون در مراحل مختلفی برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز قدمی بزرگ در راستای حمایت از افراد آسیب‌دیده در کرونا و قشر آسیب‌پذیر جامعه، برداشته می‌شود، تشریح کرد: حرکت عظیمی به وسیله نهادهای کمیته امداد امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران، اداره کل اوقاف خراسان رضوی و حرکت عظیم در مساجد با مرکزیت هیأت امنا و ائمه جماعات در استان آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر حسب فرمان رهبری، رزمایش مواسات یک مرحله و دومرحله نیست و دستور دادند قرارگاه رزمایش مواسات تشکیل شود که ایجاد آن اعلام یک پشتوانه قوی برای قشر آسیب‌پذیر است تا بدون دغدغه نسبت به مشکلات زندگی بدانند یک جریان عظیم انقلابی به فرمان رهبری پشتیبان آنها است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه این مرحله، آخرین مرحله نیست و در ماه محرم شاهد ادامه آن خواهیم بود، افزود: در این مرحله که از عید قربان آغاز شده است، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار اطعام فقرا، ۲ هزار قربانی در عید قربان به عنوان حمایت از افراد آسیب‌پذیر و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی برای اقشار نیازمند، تقسیم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امروز مشکل مردم تنها در بسته معیشتی نیست و مشکلی که افراد فاقد مسکن ما را مستأصل کرده است، کمبود مسکن و اجاره سرسام‌آور است که به همین منظور از امروز بنای ۱۱۰ واحد مسکونی در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به مشکل بزرگ بیکاری، ۱۱۰ مورد اشتغال برای جوانان در نظر گرفته شده است و ۲۴ واحد مسکونی در صالح‌آباد برای عزیزان مرزبان ما کلنگ‌زنی خواهد شد و چندین بسته جهیزیه برای جوانان در حال ازدواج که در انتظار تشکیل زندگی هستند، تقدیم می‌شود.

آیت الله علم الهدی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما مواردی را در روزهای آینده داریم که هر کدام در تثبیت مقام ولایت اهل بیت(علیه السلام) یک خاطره غدیری است که ولادت امام موسی بن جعفر (ع)، سالروز مباهله و سالروز نزول آیه مبارکه تطهیر و سالروز نزول آیه ولایت به مناسبت خاتم بخشی امیرالمومنین (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: خوشحالیم که در کانون ولایت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت به لحاظ زمان و مکان قرار داریم و در مقابل مضجع شریف امام رضا (ع) اعلام انجام وظیفه‌ای در خط امیرالمومنین را ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه شخصیت جهادی حضرت علی (ع) در کنار شخصیت احسانی‌شان، تمام مراحل زندگی حضرت را فراگرفته بود، مطرح کرد: عالی‌ترین نوع تشیع، اقتدای عملی به آن حضرت است.

آیت الله علم الهدی در پایان تصریح کرد: به محضر امیرالمومنین عرضه می‌داریم در جامعه شیعیان در لسان هنر و قلم، عشق‌هایی ابراز می‌شود اما برای اینکه اعلام کنیم این عشق و دلدادگی تنها شعار نیست بلکه اجرای عملیاتی در کنارش وجود دارد این برنامه رزمایش به نام امیرالمومنین (ع) انجام می‌گیرد.

گفتنی است، افتتاح طرح کلنگ‌زنی واحدهای مسکونی در صالح‌آباد، افتتاح منازل مسکونی در روداب سبزوار و طرح اشتغال‌زایی در قوچان، با رمز «یا امیرالمومنین» توسط آیت‌الله علم‌الهدی طی ارتباطی از طریق ویدئوکنفرانس با شهرهای مذکور انجام شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها