رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی از شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با عنوان کاریابی در منزل خبر داد.

«دیوار» همچنان بستری برای کلاهبرداری!

عقیل رحمانی:/

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی از شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با عنوان کاریابی در منزل خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی در تشریح این خبر بیان کرد: با رصد و پایش فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا استان و همچنین تعدادی از تماس و ارتباطات مردمی، ‌مشخص شد تبلیغاتی مبنی بر کارآفرینی و کار در منزل در سایت واسطه‌گر اینترنتی «دیوار» درج شده که داوطلبان برای عضویت باید مبالغی از ۵۰هزار تومان تا ۱۵۰هزار تومان به حساب‌های اعلام شده واریز کنند و پس از واریز وجه دیگر کسی پاسخگو نبوده و سرمایه‌های ریز قربانیان جویای کار در دستان افراد سودجو تبدیل به رقم‌های وجوه سنگین می‌شود، بر همین اساس رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: عمده انتشار این تبلیغ در سایت واسطه‌گر اینترنتی «دیوار» بود که با بررسی کارشناسان پلیس فتا، سرنخ‌هایی از هویت کلاهبردار بدست آمد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی در ادامه روند شناسایی عامل یا عاملان کلاهبرداری گفت: با بررسی‌های پلیسی و اقدام‌های میدانی مشخص شد متهم یا متهمان پس از فریب افراد جویای کار در سایت واسطه‌گر اینترنتی، وجوه کلاهبرداری شده را در حساب‌های دیگری به گردش درآورده‌اند.

این مقام مسئول افزود: با سرنخ‌های بدست آمده از کلاهبرداری موصوف مشخص شد شاکیان و قربانیان این کلاهبرداری به دلیل ارقام قابل اغماض از ارائه شکایت به مراجع قضایی خودداری کرده که این امر موجب گستاخی بیشتر مجرمان در رسیدن به اهداف سوء و کلاهبردارانه‌شان خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی بیان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان متهم به همراه دو همدستش مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مقام‌قضایی به پلیس فتا استان منتقل شدند.

جهانشیری ادامه داد: در بررسی اولیه از حساب و مدت فعالیت سه ماهه؛ متهمان با سوء‌استفاده از سایت‌های واسطه و درج تبلیغات کاریابی، قربانیان زیادی را فریب داده و مشخص شد در همین مدت اندک بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تراکنش مالی داشته‌اند که متهمان با پرونده انتظامی به همراه مستندات جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شدند.

این مقام‌انتظامی یادآور شد: به خاطر داشته باشیم رؤیت آگهی در سایت‌های واسطه‌گر دلیلی بر اصالت آن نخواهد بود و همان‌طور که در ذیل آگهی درج شده در سایت مشخص است، از هر گونه واریز وجه قبل از احراز اصالت و دریافت کالا و خدمات جداً خودداری شود.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی به دارندگان حساب‌های بانکی توصیه کرد هر گونه واگذاری اطلاعات حساب بانکی و دسترسی به حساب بانکی، مسئولیت حقوقی و کیفری به همراه خواهد داشت؛ بنابراین با حفظ اطلاعات حساب بانکی و عدم‌واگذاری کارت عابربانک به همراه رمزهای اول و دوم به دست افراد ناشناس، راه مجرمان را در رسیدن به اهداف سوءشان مسدود کنیم.

برچسب‌ها