۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
کد خبر: 715509

تیم فوتبال استقلال در ادامه روند مثبت هفته‌های اخیر خود، در دیدار حساس مقابل سپاهان اصفهان به برتری دو بر صفر دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی شد.

استقلال از گردنه اصفهان عبور کرد

به گزارش قدس آنلاین امروز (دوشنبه) در دیداری حساس از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های ایران، استقلال در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف سپاهان اصفهان رفت و با ارائه نمایشی منطقی و حساب شده به برتری دو بر صفر دست یافت و صعود کرد.

این دیدار برای تیم‌ها اهمیت زیادی داشت تا آنها بتوانند با موفقیت در جام حذفی، موجب شادی هواداران خود شوند.

همچنین تقابل «امیر قلعه‌نویی» و «فرهاد مجیدی» سرمربیان تیم‌ها بر جذابیت کار افزوده بود.

استقلال در حالی بازی را آغاز کرد که «فرشید اسماعیلی»، ‌«شیخ دیاباته» و «ارسلان مطهری» سه بازیکن تاثیرگذار تهاجمی خود را در اختیار نداشت.

از سوی دیگر، «مرتضی منصوری» از سپاهان نیز غایب بود. «گولسیانی» و «عزت‌الله پورقاز» نیز به دلیل مصدومیت چندی است که امکان همراهی نماینده اصفهان را ندارند.

«امیر قلعه‌نویی» سرمربی سپاهان در تصمیم جالب، «امیر نورافکن» هافبک جوان خود که سابقه بازی در استقلال را دارد را به‌عنوان کاپیتان طلایی‌پوشان در این دیدار معرفی کرد. نورافکن در دیدار چند روز قبل این تیم‌ها در لیگ برتر با چند بازیکن استقلال درگیر شده بود.

مطابق انتظار سپاهان با طراحی حملات از جناحین و ارسال توپ‌های بلند به دنبال رسیدن به گل بود که البته به توفیقی نرسید.

استقلال هم که سه مهره هجومی خود را در اختیار نداشت با اتخاذ روشی تدافعی و استفاده از ضدحملات، درپی رسیدن به اهدافش بود.

در دقیقه ششم «مهدی قایدی» در محوطه جریمه میهمان سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۱۱ ارسال «وریا غفوری» در چند متری دروازه سپاهان به «علی کریمی» رسید که ضربه او را «پیام نیازمند» به خوبی مهار کرد.

 در اکثر زمان‌های نیمه نخست، بازیکنان هر دو تیم با احتیاط کار را دنبال کرده و در انتظار اشتباه حریف بودند.

در اوقات تلف شده نیمه نخست «قایدی» پس از برخورد با «شایان مصلح» سرنگون شد تا داور با تصمیمی بحث برانگیز نقطه پنالتی را نشان دهد. مصلح در دیدار لیگ برتر این ۲ تیم نیز مرتکب پنالتی شده بود و همچنین یک بار به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد.

«وریا غفوری» پشت توپ ایستاد و گل نخست این بازی حساس را برای استقلال به ارمغان آورد.

پس از سوت اتمام نیمه نخست، قلعه‌نویی به تصمیم داور اعتراض شدیدی داشت که «موعود بنیادی‌فر» با کارت قرمز سرمربی سپاهان را اخراج کرد.

در ابتدای نیمه دوم با ورود «محمدرضا حسینی» به جای مصلح، سپاهان روشی کاملا تهاجمی را برای رهایی از شکست در دستور کار داشت اما نمی‌توانست موقعیتی برای گلزنی ایجاد کند.

در حالی‌که سپاهان هیچ فرصتی برای گلزنی نداشت در دقیقه 60 «علی کریمی» هافبک استقلال در یک ضد حمله از پاس «میلیچ» استفاده کرد و گل دوم استقلال را به نام خود نوشت.

سپاهان که یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های فوتبال ایران است در این بازی همچون اکثر بازی‌های نیم فصل دوم خود از لحاظ فنی چیز خاصی برای گفتن نداشت و بازهم به ارسال‌های بلند روی آورده بود.

قلعه‌نویی که در لیگ برتر نیز تیمش شرایط خوبی ندارد با وداع از جام حذفی به خروج از سپاهان نزدیک شد. این مربی باتجربه با انتقادهای زیادی از سوی هواداران سپاهان به دلیل عملکرد ضعیفش در نیم فصل دوم داشته است.

استقلال نیز تحت هدایت «فرهاد مجیدی» به روند مثبت خود ادامه داد.

«دراگان اسکوچیچ» سرمربی و «وحید هاشمیان» ‌مربی تیم ملی فوتبال ایران، این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کنند.

پیش از این نیز تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان به نیمه‌نهایی رسیده بودند. قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی، فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود.

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری(امیرحسین خدامرادی)، عارف غلامی، علی کریمی، مسعود ریگی، هرویه میلیچ(میلاد زکی‌پور)، آرش رضاوند (سینا خادم‌پور) و مهدی قایدی (محمد بلبلی)

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، شایان مصلح(محمدرضا حسینی)، محمد طیبی، مهدی ترکمان (سعید آقایی)، مهدی کیانی، امید نورافکن(علی قربانی)، سروش رفیعی(رسول نویدکیا)، رضا میرزایی، محمد محبی و کی‌روش استنلی

انتهای پیام/

برچسب‌ها