مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: میزان پروازها و پذیرش مسافر در فرودگاه مشهد به ترتیب ۶۶ و ۷۴ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۶۶ درصدی پرواز و ۷۴ درصدی پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در خصوص تأثیر ویروس کرونا بر صنعت هوایی کشور گفت: شیوع کرونا در جهان و در کشور ما ایران، نخستین اثراتش را بر فعالیت ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها گذاشت و فرودگاه بین المللی مشهد هم مستثنی از این موضوع نبود.
او افزود: در بازه زمانی چهارماهه نخست امسال میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی در فرودگاه مشهد به میزان شش هزار و ۸۹۱ فروند و همچنین میزان نشست و برخاست پروازهای خارجی به تعداد ۶۹ پرواز بوده است.
مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد ادامه داد: سهم پروازهای انجام شده در چهارماه نخست ۹۹ به میزان شش هزار و ۹۶۰ فروند بوده است.

جعفری همچنین به میزان اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی مشهد اشاره و بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال تعداد مسافران ورودی و خروجی داخلی به تعداد ۷۷۵ هزار و ۶۱۲ نفر بوده است و همچنین آمار مسافران خارجی با تعداد ۶۹ پرواز به تعداد پنج هزار و ۷۲۹ مسافر رسید.
او تصریح کرد: در کل تعداد ۷۸۱ هزار و ۳۴۱ مسافر داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی مشهد مقدس در چهار ماهه نخست ۹۹ جابجا شده اند.
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد تاکید کرد: از زمان شیوع کرونا در ایران اسلامی به ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل شاهد کاهش ۶۶ درصدی پروازها و همچنین ۷۴ درصدی مسافر در فرودگاه مشهد هستیم.
جعفری اظهار کرد: مشهد مقدس بعد از فرودگاه مهرآباد در رتبه دوم نشست و برخاست پروازها و پذیرش مسافر قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها