۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 715770

وزیر نفت اتفاقات رخ داده در مورد عرضه سهام دارادوم را ناشی از ناپختگی یکی از مسئولان سازمان خصوصی سازی عنوان کرد و گفت: مردم نگران نباشند ما به تصمیم دولت در مورد عرضه در قالب ETF تمکین می‌کنیم.

اختلافی در مورد عرضه سهام دارا دوم با وزارت اقتصاد نداریم

قدس آنلاین: بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه ما همیشه موافق خصوصی‌سازی پالایشگاه‌های نفت بودیم و الان هم هستیم و این تصمیمی که دولت داشته را ما اجرا خواهیم کرد.

درباره ماجرای اختلاف مطرح شده میان وزارتخانه او با وزارت اقتصاد و شوکی به به بورس در مورد عرضه سهام دارا دوم وارد کرد گفت: اختلافی بین ما نبوده و در موعد مقرر به ترتیبی که وزارت اقتصاد ببیند کار انجام می‌شود.  تعجب می‌کنم که با یک ناپختگی که یک مسئول سازمان خصوصی‌سازی انجام داد، موجب نگرانی مردم شد.

وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، اظهار داشت: ابتدا گفتند که ما می‌خواهیم ای‌تی‌اف برای پالایشگاه‌ها تشکیل شود. بعد گفتند لازم نیست و به صورت بلوکی عرضه می‌کنیم. ما هم دیگر آن مسئله را دنبال نکردیم اما شب قبل از این اظهارات مسئول سازمان خصوصی‌سازی که یکشنبه شب بود، من در دولت بودم و حرفی نزدم.

زنگنه ادامه داد: دیروز هم که گفتند ای‌تی‌اف تشکیل می‌شود فوری دستور دادم که این اتفاق رخ دهد. اما این چیزها اختلافی میان ما نیست و الان هم تشکیل می‌شود و در زمان مقررش به آن ترتیبی که وزارت اقتصاد مسئول است انجام می‌شود و مردم هم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی درباره تخصیص برخی از این سهام به جاماندگان  سهام عدالت، گفت: این موضوع در اختیار و مربوط به ما نیست و سهام در اختیار هیئت واگذاری هست طبق قانون و به هر ترتیبی که قانون اجازه می‌دهد خودشان تصمیم خواهند گرفت.

زنگنه از اظهار نظر در مورد اوراق نفتی امتناع کرد و گفت: این موضوع را شخص رئیس جمهور باید اطلاع رسانی کنند و هنوز قطعی نشده است.

امضای ۹ قرارداد نفتی و اتمام ۱۵ فاز جدید پالایشگاهی در هفته آینده

وی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی وزارت نفت چه گام‌هایی برای بهبود وضعیت خود بر خواهد داشت، اظهار کرد: اگر آمار جهانی را ببینید تقریباً در همه‌ جا فعالیت‌های نفتی با رکود مواجه شده و کارگر کم می‌شود اما تلاش کردیم در شرایط همه‌گیری کرونا و با وجود تحریم‌های شدید هیچ فعالیتی از طرح‌های نفتی دچار نقصان نشود و برای تامین منابع آن هم به بازار سرمایه رجوع کردیم و بالای دوهزار میلیارد تومان اوراق فروختیم تا طرح‌های توسعه‌ای نفت در دریا و خشکی انجام شود.

زنگنه ادامه داد: هفته آینده هم مراسم امضای ۹ قرارداد نفتی را در روز دوشنبه خواهیم داشت که نشان دهنده تداوم کار است. در پارس جنوبی هم سکوهای نفتی در دریا کارشان به پایان رسیده و ۱۵ فاز جدید پالایشگاه‌ها هم به اتمام رسیده و دو فاز باقی مانده که آن هم تا پایان امسال امیدواریم به مدار بیاید.

برچسب‌ها