یک مقام نظامی چین به ترفند هواپیماهای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای فریب رادارهای دشمن و خطرات اینگونه ماموریت‌ها برای هواپیماهای مسافربری اشاره کرد.

پکن: پنهان شدن کنار جت‌های مسافربری عادت هواپیماهای جاسوسی آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام نظامی چین نسبت به پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی و خطرات آن علیه هواپیماهای مسافربری هشدار داد.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست» یک مقام نظامی چین که مایل به افشای هویت خود نبود، گفت که نیروی هوایی آمریکا برای هواپیماهای مسافربری بر فراز دریای چین جنوبی ایجاد خطر می‌کند. این مقام نظامی چین توضیح داد که ارتش آمریکا چندین هواپیمای جاسوسی دارد که بر پایه هواپیماهای تجاری توسعه یافته و آن‌ها حین نزدیک شدن به حریم هوایی چین با تعقیب هواپیماهای مسافربری  از آنها به عنوان پوشش استفاده می‌کنند.

این مقام نظامی چین فاش ساخت که به تازگی سامانه‌های راداری مستقر در استان گوانگژو در جنوب چین یک فروند هواپیمای تجسسی «ایی–سی 8» را به عنوان یک هواپیمای مسافربری شناسایی کردند و پس از نزدیک شدن بیشتر هویت واقعی آن برملا شد.

این مقام چینی افزود، اینگونه رفتار امکان سانحه و تخمین‌های غلط را در بحبوحه تشدید تنش بین چین و آمریکا دربردارد و استفاده از هواپیمای مسافربری به عنوان پوشش هوایی، یک عملیات مرسوم از سوی آمریکا و متحدش اسرائیل است.

این مقام چینی توضیح داد که پکن برای ممانعت از سوانح هوایی خواستار ایجاد سازوکار ارتباطی با آمریکا شده است.

چندی قبل یک هواپیمای نظامی آمریکا  با پرواز نزدیک بنادر چین به نزدیکترین فاصله طی سالهای اخیر به قلمروی  این کشور رسید. یکی از هواپیماهای نظامی ایالات متحده با پرواز به سمت بندر «شانگهای» به مسافت 76.5 کیلومتری این بندر رسید که نزدیکترین فاصله به قلمروی چین طی سالهای اخیر محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها