امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در نماز جمعه این هفته مسائلی در خصوص کودتای ۲۸ مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن و نزدیک شدن ایام عزاداری ماه محرم بیان کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه فریمان با اشاره به انفجار اخیر در بیروت گفت: این جنایت به احتمال زیاد به دست ایادی صهیونیست‌ها انجام شده است زیرا چند روز قبل از انفجار یکی از مسوولان رژیم صهیونیستی گفته بود "ما زیرساخت‌های لبنان را خواهیم زد".

حجت الاسلام علی معلمی در خطبه‌های نماز جمعه فریمان افزود: کشوری که به صراحت اعلام می‌کند ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد و حتی از آن استفاده هم می‌کند، نه تنها مجازات نمی‌شود که مورد حمایت هم قرار می‌گیرد اما

کشور عزیز ما که برای استفاده صلح آمیز و تولید دارو و انرژی با توان داخلی به مسئله هسته ای ورود پیدا کرد  مورد بی رحمانه ترین تحریم های اقتصادی قرار می گیرد که به قول وزیر خارجه آمریکا تروریسم اقتصادی  را برای مردم ما ایجاد کرده است.

امام جمعه هلالی گفت: با توجه به شیوع کرونا و نزدیک شدن ایام عزاداری محرم، هیاتهای عزاداری دستورالعملهای بهداشتی را رعایت کنند.در این شرایط منیت و خودخواهی و یا برگزاری مجالس مطابق روال عادی و پارسال نادرست است.

حجت الاسلام سید محمد صادق روحبخش با بیان اینکه از طرفی نمی‌توان از برگزاری مراسم محرم چشم پوشی کرد افزود:  تفریط عدم برگزاری است چون مردم نیاز دارند و باید برای ثبات دین این مراسم را انجام داد. رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی در پخش نذورات بصورت بسته بندی و تحویل دربی منازل لازم و پذیرایی در مراسم عزاداری ممنوع است.

امام جمعه کوهسرخ هم با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد با بیان اینکه ۱۱۲  سال قبل نفت کشف شد افزود: در اولین قرارداد در زمان مظفرالدین شاه قاجار بیشتر سهام را به انگلیس و ۱۶ درصد را به ایران برای ۶۰ سال اختصاص دادند. دولتهای استعمارگر نفت کشف کردند و می‌بردند و غارت می‌کردند. همین رویه در دولت پهلوی هم برای ایران تکرار شد و قراردادی چهل ساله با انگلیس بستند.

حجت الاسلام محمود رضایی افزود: نفت با همکاری مصدق و کاشانی ملی شد. اما مصدق گول آمریکا را خورد و در آخر سر سرنگون شد. او دست از علما برداشت و به ملی گرایی رو آورد و از طرف دیگر به آمریکا دلبست.

وی با بیان اینکه هر ملتی که به آمریکا تکیه کرد زمین خورده یا می‌خورد افزود: آمریکا دولتهای توسری خور مثل پهلوی و عربستان را می‌خواهد. چون انقلاب اسلامی توسری خور نیست با ما دشمن است. آمریکا غیر قابل اطمینان است.

امام جمعه خواف هم مردم و هیات‌های مذهبی را به رعایت توصیه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا دعوت کرد و گفت: باید عزاداری محرم طبق مصوبات ستاد ملی کرونا باشد.

حجت الاسلام سید ذبیح الله شمسیان با اشاره به سالروز بازگشت اسیران هشت سال دفاع مقدس به میهن هم گفت: نمیدانیم از آزادگان عزیز با چه کلمه‌ای باید نام ببریم اما می‌توان گفت انسانهای نمونه کشوری هستند که سختی‌ها و مشکلات زیادی را تجربه کردند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت عید قربان و غدیر اشاره و بیان کرد: صحبتهای رهبری یک بشارت و یک انذار داشت. شکست آمریکا در مقابل تحریم ایران به عنوان بشارت و تذکر دادن به ملت و مردم در جریان تحریف مسائل توسط دشمن از جمله نکاتی است که رهبر معظم انقلاب تذکر دادند که دشمن حقایق را تحریف می‌کند و به صورت وارونه به مردم نشان می دهد که ملت باید آگاه و بصیر باشد.

امام جمعه تربت جام هم در سخنان خود با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: نفوذ عوامل دشمن و ساده انگاری جامعه از عوامل مهم پیروزی کودتای آمریکایی بود.

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: رزمندگان و جانبازان انقلاب اسلامی نمونه صبر و ایستادگی هستند.

وی همچنین از رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در خصوص راه اندازی غیررسمی بیمارستان "مهر مادر" این شهرستان و کاهش مشکلات مردم قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها