رئیس جمهور ترکیه هرگونه اقدام علیه فلسطین را «غیرقابل قبول» خوانده و از احتمال تعلیق روابط دیپلماتیک با امارات و فراخواندن سفیر این کشور در ابوظبی خبر داد.

اردوغان: ممکن است روابط با امارات را تعلیق کنیم

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این مطلب را پس از اقامه نماز جمعه در مسجد حضرت علی (ع) در اسکودار استانبول در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همبستگی میان اسرائیل با مصر و یونان و اقدامات علیه فلسطین غیرقابل قبول است.

وی همچنین در واکنش به توافق امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط تصریح کرد: ما نیز ممکن است روابط دیپلماتیک خود با دولت ابوظبی را به حالت تعلیق درآورده یا سفیر خود را فراخوانیم.

اردوغان همچنین تاکید کرد: در کنار مردم فلسطین هستیم. اجازه نداده و نخواهیم داد حقوق فلسطین تضییع شود،

وی در ادامه افزود: تقریبا هیچ یک از شرکت کنندگان کنفرانس برلین به شروط و الزامات این کنفرانس رعایت نکرده‌اند و نمی‌کنند.

اردوغان در حالی این سخنان را عنوان کرد که کشورش روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را همچنان حفظ کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات مدیترانه و اختلافات با یونان نیز اشاره کرد و ضمن اشاره به تداوم فعالیت‌های کشتی اکتشافی «اوروچ رئیس» تا روز ۲۳ ماه جاری میلادی، گفت: حتی کوچک‌ترین حمله به کشتی‌های غیرنظامی‌مان در مدیترانه شرقی را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: به مزار هم‌ نژادهایمان در تراکیای غربی حمله کرده و آتش گشودند. اینها سینگال‌های مثبت نیست، ما هرگز مرده یا زنده هم‌تباران خود را تنها نمی‌گذاریم. هر اقدامی لازم باشد، انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها