۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
کد خبر: 716012

می‌خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود.

عرضه اولیه هفته آینده چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، طبق پیش بینی های صورت رگفته تا پایان سال هر هفته حداقل یک عرضه اولیه رد بورس اوراق بهادار اتفاق خواهد افتاد. این در حالی است که افزایش شمار شرکت کنندگان در عرضه الویه سبب شده است تعداد سهامی که رد این راستا به هر کد سهامداری تعلق می‌گیرد بسیار اندک باشد از این رو بسیاری از سهامداران به این وضعیت معترض هستند و معتقدند این شرایط تنها برای کارگزاری ها سود به همراه دارد.

در هفته اخیر سهامداران شاهد دو عرضه اولیه بودند.در پایان عرضه اولیه زملارد به هر نفر ۸ سهم در سقف قیمتی ۲۱۰۰ تومانی تخصیص داده شد که معادل حدود ۱۷ هزار تومان بود.در پایان عرضه اولیه ثبهساز نیز به هر کد بورسی حداکثر ۶۷۰ سهم در سقف قیمتی ۲۲۰ تومانی تخصیص داده شد که معادل ۱۴۸ هزار تومان بود.

با این حال معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر بتوانیم ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس می‌کنیم، گفت: می‌خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود.

 از سوی دیگر معاون وزارت کار با اعلام حضور در بورس و فرابورس بیش از۸۰ درصد بنگاه های وابسته به صندوق ها از عرضه اولیه سهام ۸۵ درصد شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی تا پایان سال خبر داده است.

حجت میرزایی گفت: اطلاعات و عملکردهای مالی، عملیاتی و مشخصات مدیران بنگاه‌های بورسی و غیربورسی در کدال قابل مشاهده بوده که طبق گزارش سازمان بازرسی حایز رتبه اول در بارگذاری صورت‌های مالی هستند.

وی افزود: محمد شریعتمداری تاکنون وعده‌های شفافیت را پیگیری کرده و بخش بزرگی از آن طی دو سال گذشته انجام شده و شنبه هم گزارشی در قالب رونمایی از سامانه‌های شفافیت به مردم، نمایندگان مجلس و دولت ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مشخصات و ویژگی‌های سنی، تحصیلی و سوابق حدود ۱۲۰۰ مدیر در سامانه‌ای متمرکز در سایت وزارتخانه به صورت آنلاین منتشر شده و ۲۵۰ تراکنش عملیاتی، مالی و بازرگانی از ریزترین و جزئی‌ترین فعالیت این بنگاه‌ها قابل رصد و پایش است. به این ترتیب پیش بینی می شود تا هفته سوم اسفند عرضه های اولیه مرتب میهمان پرتفوی سهامداران باشند. به این ترتیب ممکن است در هفته اینده عرضه اولیه از مجموعه وزارت کار و صندوق بازنشستگی باشد.

تا کنون ۱۶ عرضه اولیه در بورس صورت گرفته است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها