هفته بیست و نهم لیگ برتر هفته مرگباری برای مدعیان کسب سهمیه است. شهرخودرو در اصفهان و استقلال در تهران تمام تلاششان را می‌کنند تا بتوانند قبل از فولاد کسب سهمیه کنند.

کورس شهرخودرو، سپاهان، فولاد و تراکتور در پیست آسیا

قدس آنلاین:  هفته بیست و نهم لیگ برتر هفته مرگباری برای مدعیان کسب سهمیه است. شهرخودرو در اصفهان و استقلال در تهران تمام تلاششان را می‌کنند تا بتوانند قبل از فولاد کسب سهمیه کنند.

*نبرد با کلی انگیزه

استقلال و پیکان امشب یکی از دیدارهای مهم لیگ را برگزار خواهند کرد که این بازی تلاشی است برای آبی‌ها به جهت قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان آسیای فصل آتی و برای پیکان کوششی برای قطعی شدن و ماندن درلیگ. اما در پس این تقابل باید به جدال دو مدعی اصلی آقای گلی لیگ برتر اشاره داشت که بسیار جذاب خواهد بود. گرچه پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به کفش طلای لیگ برتر انگیزه‌های پنهان زیادی دارند اما به نظر می‌رسد اصل رقابت برای تصاحب این عنوان میان دیاباته و مغانلو برگزار خواهد شد. شیخ اگر بتواند مقابل پیکان به تعداد گل‌هایش بیفزاید با توجه به اینکه روی کاغذ استقلال در هفته آخر بازی نسبتاً راحتی را مقابل شاهین شهرداری خواهد داشت هیچ بعید نیست شیخ احتمالاً با ۱۴ یا ۱۵ گل زده به کارش خاتمه دهد. از آن سو اما شهریار مغانلو که گفته می‌شود قرارداد داخلی اش با پرسپولیس درحال امضاست و فصل بعد در این تیم ایفای نقش خواهد کرد بدش نمی‌آید علاوه برگلزنی به استقلال در شرایطی پیراهن پرسپولیس را به تن کند و جای علیپور یا ترابی را بگیرد که آقای گل لیگ برتر شده باشد. مغانلو اکنون ۱۲ گله است و حتی اگر آقای گل هم نشود، گشودن دروازه استقلال می‌تواند به جایگاهش منزلت بیشتری ببخشد و او را میان هواداران پرسپولیس عزیزتر کند.

*نبرد انتقامی – حیثیتی در اصفهان

اما در اصفهان و پس از استعفای قلعه نویی نبرد سپاهان و شهرخودرو در شرایط فعلی نبردی انتقامی و حیثیتی است. شهرخودرو برای آسیایی شدن به ۶ امتیاز بازی‌های باقی‌مانده نیاز مبرم دارد تا در صورت لغزش استقلال و فولاد بتواند دوباره صاحب سهمیه شود. سپاهان که از جام حذفی با کلی تلفات کنار رفته نبرد با شهرخودرو برایش آخرین فرصت بدست آوردن دل هواداران و کسب سهمیه است. در این بین اتفاقات داوری در بازی رفت و در مشهد که با جنجال همراه شد انگیزه خوبی برای مشهدی‌هاست تا بتوانند دست پر از نصف جهان برگردند. به هر حال اگر آن‌ها در اصفهان ناکام شوند با آسیا خداحافظی می‌کنند.

فولاد – تراکتور، شانه به شانه هم

این هفته برای فولاد و تراکتور ۴۷ امتیازی هفته ای تعیین کننده است. تراکتور در خانه میزبان پسرخوانده خود یعنی ماشین سازی است که به نظر می‌رسد نبرد راحتی برای کسب امتیازات لازم برای تراکتور باشد. اما فولاد در دربی جنوب باید به مصاف پارس برود که نبردی سخت با عسلویه است. لغزش آن‌ها و پیروزی استقلال در همین هفته تکلیف سهمیه آسیا را مشخص می‌کند.

شنبه ۲۵ مرداد ساعت ۲۰:۴۵

تراکتور        - ماشین‌سازی‌تبریز  

نساجی مازندران     - ذوب آهن   

استقلال        - پیکان       

گل گهرسیرجان -     پرسپولیس    

سایپا   - نفت‌ مسجدسلیمان  

صنعت نفت آبادان    - شاهین شهرداری ‌بوشهر  

سپاهان         - شهر خودرو        

پارس جنوبی جم -    فولاد  

برچسب‌ها