۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 716087

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه به عنوان سفیر ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شد و به زودی عازم باکو خواهد شد.

موسوی سفیر ایران در آذربایجان شد

قدس آنلاین: سید عباس موسوی که سمت یازدهمین سخنگوی وزارت خارجه و ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای این وزارتخانه‌ را بر عهده داشت فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه روابط بین‌الملل است.

او همچنین پیش از این ، دبیر اول و سرپرست کنسولگری ایران در هنگ کنگ، رایزن اقتصادی ایران در هلند، ریاست اداره سوم دیپلماسی رسانه‌ای در مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، مدیرکلی اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای را نیز به عهده داشته است.

موسوی به عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان جایگزین جواد جهانگیرزاده ، سفیر فعلی در باکو شد و امروز به همراه سایر سفرای جدید قبل از عزیمت با رییس‌جمهور دیدار کرد.

صبح امروز همچنین علاوه بر موسوی سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عمان، کره شمالی، بوسنی و هرزگوین، نامیبیا و گرجستان روز شنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند.

روحانی در این دیدار برای سفرای جدید کشورمان آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و کمک سفرای جمهوری اسلامی ایران به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها و همچنین گسترش همکاریهای علمی و فناورانه تاکید کرد.

«نجفی خوشرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، «اسماعیل زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، «قلیچ خان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، «شریفی ساداتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا و «قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل ماموریت خود در زمینه های مختلف، بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری های همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها