مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال سال کمک به اصحاب فرهنگ و هنر، توجه به معیشت هنرمندان و رونق تولید است.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی: امسال سال کمک به اصحاب فرهنگ و هنر است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید در جلسه تودیع و تکریم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد اظهار کرد: سال جدید به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای حقیقی نیست، ضمن توسعه این فعالیت‌ها در فضای مجازی، امسال باید در بحث معیشت اصحاب فرهنگ و هنر اقدامات جدی انجام داد و جذب حداکثری تسهیلات را پیگیری و محقق کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ثبت نام حداکثری اصحاب فرهنگ و هنر در سامانه کارا افزود: در سامانه کارا بعد از تهران بیشترین جذب را استان خراسان رضوی داشته است و باید با پیگیری‌های مجدانه این تسهیلات جذب شود.

وی در خصوص عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: خوشبختانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد دو سال موفق را با مدیریت جناب استادی پشت سر گذاشت، در ابتدای کار آقای استادی، میز خدمت این اداره کل در ارشاد مشهد ایجاد شد که گرچه فعالیت مضاعفی برای این اداره بود اما به خوبی توانستند این دو وظیفه را در کنار هم پیش ببرند.

مروارید افزود: فعالیت‌های فوق برنامه و ویژه رویدادهای فرهنگی هنری که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مدیریت می‌شد، بر غنای این فعالیت‌ها افزود. ارتباط خوبی این مدیریت با نهادهای ارزشی برقرار کرد و با نهادینه شدن نظارت‌ها، ضعف در این قسمت نیز تا حدود بسیار زیادی از بین رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به حذف ساختار ادارات ارشاد شهرستان در مراکز استان‌ها گفت: طبق مصوبه وزارت ارشاد، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در مراکز استان‌ها حذف شد، اما با پیگیری‌های انجام شده این اداره به فعالیت خود ادامه داد و اکنون نیز به صورت نماینده مدیرکل فعالیت خواهد کرد.

در این جلسه از زحمات محمد جواد استادی به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد تقدیر و جلیل سروری به عنوان نماینده مدیرکل در شهرستان مشهد منصوب شد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها