کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شرایط امروز لیبی تصویر خوبی از دورنمای تحقق راهبردهای آمریکا در کشورهای منطقه است، چپاول و دزدی منابع زیرزمینی لیبی الگویی است که آمریکا از استعمار خود ارائه داده است، لذا تلاش می‌کند این الگو را در تمام منطقه اجرا کند.

آمریکا به دنبال تکرار الگوی لیبی در لبنان است/ سفیر واشنگتن در بیروت تدارکاتچی اغتشاشات شده است

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با قدس آنلاین با اشاره به دلایل تظاهرات مردمی در لبنان بعد از حادثه بیروت گفت: اعتراضات اقتصادی درلبنان امری مسبوق به سابقه است اما آنچه به عنوان تظاهرات اقتصادی بعد از حادثه انفجار بیروت شکل گرفته است نشان دهنده وقایع پشت پرده‌ای است که با بهانه اقتصادی اهداف سیاسی و براندازی دولت لبنان را دنبال رفته بود.

وی دراین باره افزود: بی تردید غربی ها به دنبال آن هستند تا با بهانه های اقتصادی مردم را به تقابل جدی با مسوولین و دولتمردان لبنان دعوت کنند، تا با براندازی نظام سیاسی در لبنان، شرایط لبنان را به شرایط لیبی که از خلأ دولت و قدرت رنج می برد شبیه کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: علی رغم وجود مشکلات اقتصادی در لبنان واینکه مردم خواستار رفاه اقتصادی هستند و به حق هم دراین موضوع معترض هستند اما اعتراضاتی که اینک درلبنان مشاهده می شود نه تنها به دنبال احقاق حق مردم در مسائل اقتصادی نیست و موضوع مبارزه با فساد سیستمی را که از سال‌های گذشته در سازمان‌ها و نهادهای مختلف رسوخ کرده، دنبال نمی‌کند، بلکه دشمنان از این شرایط به دنبال سوء استفاده های دیگری در عرصه‌های سیاسی و از بین بردن استقلال و مقاومت ملت و دولت لبنان هستند.

سید رضا صدرالحسینی در این باره بیان داشت: آمریکایی ها به دنبال این هستند با همکاری کشورهای مرتجع عربی منطقه پشتوانه‌های مالی لبنان را با عربستان و امارات زمینه‌های سقوط نظام سیاسی در لبنان را فراهم کنند. بی هیچ شکی می توان گفت آتش زدن نهادهای اداری و ایجاد اغتشاش در جامعه و از بین بردن مدارک دولتی در وزارتخانه ها  هیچ کشوری را در مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی قرار نمی‌دهد.

کارشناس منطقه با اشاره به تاثیر گذاری و برنامه ریزی آمریکایی ها از ماه های قبل برای ایجاد اغتشاش در لبنان خاطر نشان کرد: نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که خانم دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان ماه‌هاست تدارک چی و مسوول ایجاد اغتشاش وهمکاری با گروه‌های اغتشاش گردر لبنان است، سفیر آمریکا در لبنان به وضوح نشان داده از طریق عوامل وابسته به سفارتخانه تجهیزات امکانات و پشتیبانی‌های لازم این تظاهرات را که معمولا به اغتشاشات و تخریب اماکن عمومی منجر می‌شود، برعهده گرفته و تامین کرده است.

وی دراین باره تصریح نمود: روند سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های آمریکا در منطقه به وضوح این موضوع را ثابت می کند که آمریکاییها دائما با انواع واقسام شیوه های مختلف به دنبال فشار آوردن و تحریک و تهییج افکار عمومی ملت های مستقل و استقلال طلب هستند تا آنها رادر مقابل دولت‌های مستتقل قرار دهند تا در نتیجه افزایش اعتراضات  و آشوب‌ها دولت‌های مستقل به تدریج ضعیف و از عرصه سیاست حذف شوند. 

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: اقای پمپئو در مورد فشار بر ایران این موضوع را با صراحت عنوان کرده که ما برای از بین بردن و سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران بر مردم فشار می‌آوریم تا در پی افزایش اعتراضات مردم به مسائل اقتصادی و گسترش دامنه آشوب ها دولت ونظام سیاسی ایران ساقط شود.

کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: پر واضح است که تحمیل فشار بر ملتها و وادار کردن آنها به سقوط حاکمیت های خود یکی از مهمترین راهبردهایی است که در دستور کار امریکایی ها قرار دارد، راهبردی که اتفاقا برای کشورهای عضو جبهه مقاومت با شدت بیشتری دنبال می شود.شرایط امروز لیبی تصویر خوبی از دورنمای تحقق راهبردهای آمریکا در کشورهای منطقه است، چپاول و دزدی منابع زیرزمینی لیبی الگویی است که آمریکا از استعمار خود ارائه داده است، لذا تلاش می کند این الگو را در تمام منطقه اجرا کند.

سید رضا صدرالحسینی در پایان خاطر نشان شد: نظام سلطه تلاش می کند تا کشورهای منطقه را به وضعیت لیبی دچار کند تا با استفاده ازخلأ قدرت و دولت در کشورها، منابع خود را تأمین و مقاومت را درمنطقه به شدت تضعیف کند، امروز در صحنه سیاسی، اجتماعی و امنیتی لبنان شاهد استراتژی و راهبرد خطرناک آمریکا برای منطقه هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها