رئیس هیأت ورزش‌های همگانی خراسان رضوی گفت: پویش ملی "آماده‌باش" یک کار جهادی برای ورزش کردن مردم در دوران کرونا است.

پویش "آماده‌باش" نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد

به گزارش قدس آنلاین، امیر آذریان در خصوص طرح ملی "آماده‌باش" و برگزاری دوره‌های آنلاین توسط هیأت ورزش‌های همگانی خراسان رضوی، اظهار کرد: پویش ملی آماده‌باش به مدت پنجاه روز از یازدهم مردادماه آغاز شده و تا سی‌ام شهریورماه ادامه خواهدداشت. پس از این پنجاه روز، بازخوردهای کاملی از این طرح خواهیم گرفت تا نقاط ضعف و قوت، نتیجه این ورزش‌ها و البته میزان رضایت مردم مشخص شود.

وی ادامه داد: شرایط استان خاص و قرمز است و در این ایام سعی کردیم تا یک کار جهادی در زمینه ورزش همگانی انجام دهیم. در طول هفته جلساتی با کمیته‌ها، هیأت‌های همگانی و نیز سرپرست معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان داشتیم. نیاز است تا همه از این طرح پشتیبانی کنند.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی خراسان رضوی تصریح کرد: حدود ۲۲ کمیته از ۶۰ کمیته زیر مجموعه انجمن‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی، این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

آذریان گفت: روشن است که اگر مردم، ورزش را از برنامه روزانه خود حذف کنند، قطعا به بیماری‌های مختلف مبتلا شده و بدنشان ضعیف خواهد شد. به همین دلیل تدبیری اندیشیده شد تا مردم بتوانند در هرجایی و با حفظ فاصله اجتماعی ورزش کنند.

وی در خصوص دوره‌های دانش‌افزایی توضیح داد: در یک بازه زمانی یک‌ماهه توانستیم دوره‌های دانش‌افزایی را برگزار کنیم و این دوره‌ها به صورت مجازی ادامه خواهدداشت. پس از اعلام آمادگی و ثبت‌نام دانشجویان و علاقه‌مندان، کلاس‌ها و دوره‌های دانش‌افزایی از طریق فضای مجازی توسط اساتید و خبرگان ورزشی برگزار خواهدشد.  

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی خراسان رضوی افزود: پس از اتمام دوره، به شرکت‌کنندگان مدرکی داده می‌شود، اما اگر نیاز به آموزش عملی بود، باید ببینیم در ادامه شرایط استان چه شکل خواهدبود.

آذریان عنوان کرد: هیأت ورزش‌های همگانی، فعال‌ترین هیأت ورزشی استان است. در مرحله اول همه‌گیری ویروس کرونا، ۴۰۰ برنامه ورزشی آنلاین برگزار کردیم و چند صد نفر هم در این مسابقات شرکت کردند و جوایزی هم به برگزیدگان داده شد. تمام شهرستان‌ها در این زمینه فعال هستند و ما هم پشتیبانی می‌کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها