نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به مشکلات روستاها نظیر آبرسانی ، حاشیه نشینی در کلانشهر مشهد را افزایش خواهد داد.

افزایش حاشیه نشینی مشهد  در صورت عدم توجه به مساله آب روستاها /مسئولان به تعهداتشان عمل کنند

فاطمه رحمانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طی جلسه ای که به همراه حجت الاسلام پژمانفر و کریمی قدوسی، با مسئولان آبفای شهرستان مشهد داشتیم  بر پیگیری و حل مشکل آب روستاهای این شهرستان تاکید ویژه ای شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مدیرکل آب و فاضلاب  مشهد اعلام کرد که حدود ۷۰روستا در این شهرستان از لحاظ وضعیت آبرسانی در حالتی حاد  قرار دارند که اغلب آنها از طریق تانکر آب رسانی می شوند.  

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: اما یک واقعیتی که وجود دارد این است که تانکرها به موقع و مرتب در روستا حضور پیدا نمی کنند و در برخی موارد حجم آب تانکرها پاسخگوی نیاز روزانه مردم نیست.

وی افزود: در این جلسه مسئولان آبفا نسبت به برطرف شدن هرچه سریعتر مشکل آب روستاهای شهرستان مشهد تعهداتی را اعلام کرده اند که انتظار می رود در جهت اجرای هرچه سریعتر آنها تلاش کنند و زمان را بیش از این هدر ندهند زیرا این موضوع که روستاییان در اوج گرمای تابستان از نعمت آب آشامیدنی محروم باشند پذیرفتنی نیست.

رحمانی با بیان اینکه عدم توجه به روستاها، حاشیه نشینی مشهد را افزایش خواهد داد، تصریح کرد: افزایش تعداد تانکرهای آبرسانی ، حفر چاه های جدید، اصلاح شبکه آبرسانی موجود و تعویض لوله های فرسوده، برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز  و غیرمسکونی نظیر خانه‌ باغ ها  از جمله مواردی است که آب و فاضلاب مشهد باید به طور جدی و به دور از هرگونه اهمالی  آنها را پیگیری و اجرا  کند.

وی تصریح کرد: از طرفی روستاهایی که قابلیت اتصال به شبکه آبرسانی را دارند باید به روش های مختلف از جمله ایجاد مجتمع آبرسانی به شبکه متصل و از نعمت آب اشامیدنی پایدار برخوردار شوند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی  افزود: هفته آینده به صورت میدانی، میزان فعالیت های آب و فاضلاب مشهد در راستای عمل به تعهداتی که در این جلسه اعلام کردند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها