۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 716382

گیلان- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در استان گفت: شالیکاران زهکش‌ها و خروجی شالیزارهایشان را اباید باز کنند.

 بارش‌ باران در گیلان تشدید می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هواشناسی گیلان  ، محمد دادرس از افزایش بارندگی‌ها در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: بارش باران از عصر امروز شدت بیشتری پیدا می‌کند و بارش‌ها تا اواخر روز چهارشنبه در استان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان به شالیکاران توصیه کرد که با توجه به شدت بارش باران حتماً زهکش‌ها و خروجی شالیزارهایشان را امروز و فردا باز کنند و افزود: این کار به این علت انجام می‌شود تا آب باران به محصولاتی که دِرو نشده‌اند خسارت وارد نکند.

دادرس با اشاره به کاهش ۴ تا ۹ درجه‌ای دمای هوا خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جوی استان تا روز چهارشنبه، وزش باد، رعد و برق، مه‌آلودگی هوا و بارش تگرگ خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی گیلان از شهروندان خواست تا از استقرار در نزدیک رودخانه‌ها خودداری کنند و ابراز داشت: از آنجا که احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.

دادرس دمای شهر رشت را ۲۱ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی هوا را نیز ۱۰۰ درصد اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط جوی استان، دریای خزر نیز در این ایام برای شنا و فعالیت‌های دریایی نامناسب است.

برچسب‌ها