"حسینیه ایران" عنوان ویژه برنامه‌ای است از رادیو سراسری زیارت صداوسیمای خراسان رضوی دردهه اول محرم از همه شبکه‌های استانی و رادیوفرهنگ بصورت زنده پخش می‌شود.

با رادیو زیارت خراسان رضوی به حسینیه ایران بروید
به گزارش قدس آنلاین، "حسینیه ایران" عنوان ویژه برنامه‌ای است از رادیو سراسری زیارت صداوسیمای خراسان رضوی که در ۱۰ قسمت ۱۲۰ دقیقه‌ای دردهه اول محرم ازساعت ۲۲ تا ۲۴ از همه شبکه‌های استانی و رادیوفرهنگ بصورت زنده پخش می‌شود.
 این برنامه با همکاری اداره کل صدای استانها، شبکه رادیویی فرهنگ و اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی و در راستای احیای نام ویاد امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان تولید می‌شود.
شبکه رادیویی زیارت تلاش دارد با این برنامه از جوار مضجع شریف حضرت رضا (علیه السلام) که فخر ایران می‌باشد، یک محفل حسینی به وسعت ایران ایجاد کند.
"حسینیه ایران" با هدف کمک به ترویج امر به معروف و نهی از منکر، کمک به دمیدن روحیه ایثار و فداکاری در جامعه، تلاش برای زنده نگه داشتن حماسه حسینی و روحیه عزت مداری و همچنین معرفی پیرغلامان حسینی در سالی که امکان برگزاری اجلاس پیرغلامان وجود ندارد، عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) را عمق بخشد.
حسینیه‌ای به وسعت ایران
به همین منظور "حسینیه ایران" با شعار "حسینیه‌ای به وسعت ایران" موضوعات حق و حق طلبی، بیداری فطرتها، صراحت و قاطعیت، فداکاری و از خودگذشتگی، ادب در مکتب حسین علیه السلام، وفای به عهد و پیمان، فلسفه قیام عاشورا، اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر، عزت و ذلت در دیدگاه امام حسین علیه السلام، شکیبایی و صبر بر مصایب، محبت در مکتب حسینی، امام سجاد و ادامه نهضت حسینی را در برنامه گنجانده است.
"حسینیه ایران" دارای بخش‌های متنوع "با نوای کاروان " بخشی که به ارتباط دفاع مقدس و حماسه حسینی می‌پردازد، " پیرغلام عشق" معرفی پیرغلامان حسینی از سراسر کشور، " خیلی دور خیلی نزدیک" پیرامون آداب و رسوم مردم مناطق ایران در ماه محرم، " یاوران حسین" معرفی یاران اباعبدالله در کربلا، " مداحی نواحی" پخش مداحی نواحی مختلف ایران، " مهمان ویژه" گفتگو در مورد موضوع برنامه با حضور مهمان کارشناس بعلاوه گفتگوی تلفنی با مداحان مطرح در استان‌های مختلف کشور از آن جمله است.
انتها ی خبر/

برچسب‌ها