شهرکرد_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از تعیین تکلیف یک هزار و ۸۲۰ شکایت کارگری اشاره داشت و گفت: برای یک هزار و ۵۱۰ شکایت کارگری رای صادر شده است.

۱۸۲۰شکایت کارگری در چهار محال و بختیاری تعیین تکلیف شد

به گزارش قدس آنلاین؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ۲۶ مرداد  ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره به طرح یارانه دستمزد ویژه کارفرمایان، اظهار داشت: واحدهای صنعتی استان می‌توانند با جذب نیرو از طرح یارانه دستمزد ۳۰ درصدی استفاده نمایند.

حفیظ‌الله فاضل با بیان اینکه در سه سال گذشته حدود یک هزار نفر از کارگران یک کارخانه اخراج شدند عنوان داشت: با پیگیری انجام شده بیش از ۱۱۰ نفر به کار گذشته خود بازگشتند و بیش از ۶۰۰ نفر در کارخانه‏‎ها و دیگر واحدهای صنعتی به کارگیری شدند.

وی به اعتراضات کارگری در چند سال اخیر اشاره داشت و بیان کرد: اعتراضات کارگری به صورت اجتماعی نسبت به سال ۹۶ بیش از ۶۰۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۲۰ شکایت در حوزه کارگری و کارفرمایی وجود داشته است مه از این میان ۲۷۰ مورد به سازش ختم گردیده است.

فاضل، تصریح کرد: برخی از نیروهای کار در حوزه صنوف و منشی‌ بر اساس توافق فی مابین با حداقل حقوق در حال فعالیت هستند که در زمان شکایت این توافقات اگر براساس استاندار و حقوق پایه نباشد باطل می‌گردد و به نفع نیرو کار رای صادر خواهد شد.

برچسب‌ها