۲۰۳ گروه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های حسینی طی ماه‌های محرم و صفر در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت دارند.

نظارت ۲۰۳ گروه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: ۱۲۰ گروه بهداشتی از این تعداد در شهر مشهد و بقیه در ۱۳ شهرستان دیگر زیرپوشش این دانشگاه فعالیت خواهند داشت.
علی اصغر حسنی افزود: در این راستا بیش از ۴۸۰  بازرس و کارشناس بهداشتی بر اجرای پروتکل‌ها و موازین بهداشتی در شرایط کرونایی طی ماه‌های محرم و صفر نظارت دارند.

وی ادامه داد: براساس پروتکل‌های بهداشتی برپایی مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا در مکان‌های مسقف ممنوع است و فقط در مکان‌های روباز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی رعایت فاصله‌گذاری بین شرکت کنندگان مراسم عزاداری از هر چهار طرف دستکم ۲ متر با حداقل میزان تجمع می‌باشد.
وی افزود: سقف مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری ۲ ساعت است و در این مدت هرگونه پذیرایی ممنوع خواهد بود.
حسنی ادامه داد: همچنین برپایی هر نوع ایستگاه‌ صلواتی توزیع نذورات و چای در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است.
وی گفت: استفاده از ماسک به صورت مستمر در زمان برگزاری مراسم، ممنوعیت جابه‌جایی هیات‌ها و حرکت دسته‌ها، ممنوعیت استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در زمان برگزاری مراسم، سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابه‌جایی و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری  مورد تاکید است.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در ایام محرم و صفر امسال هیات‌های مذهبی برای برپایی مراسم خود باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز بگیرند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها