نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم در طول یک سال باقیمانده از عمر شورای پنجم، به تجربه سوم در انتخاب شهردار نیاز نشود ولی اگر ضرورت ایجاد کند به وظایف خود عمل می‌کنیم.

 لازم باشد به وظیفه خود در تغییر شهردار مشهد عمل می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا موحدی زاده  در نطق پیش از دستور خود در شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مهمترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است، شهردار پس از انتخاب مورد حمایت و نظارت شورای شهر قرار می‌گیرد تا در چارچوب قانون حرکت کند و البته شورای شهر حق سوال، استیضاح و برکناری شهردار را دارد.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته در شهر مشهد تجربه انتخاب دو شهردار را داریم، اولین شهردار قاسم تقی‌زاده خامسی،صاحب تخصص و تجربه در اداره شهر بود و کلاس این کار را نیز داشت.
نایب رییس شورای شهر مشهد گفت: پس از وی، محمد رضا کلایی به عنوان شهردار انتخاب شد و در بحث توسعه شهر علیرغم تنگناهای مالی دولت و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، موتور توسعه و عمران شهر همچنان روشن است و به جامعه امید را پمپاژ می‌کند.
موحدی زاده افزود: شورای شهر جایگاه نظارتی رفیعی دارد و تمام اقدامات شهردار تحت مصوبات شورای شهر است و حسابرسی با شورای شهر است، شهردار باید در چارچوب سیاست‌های شورای شهر عمل کند اما اگر تک روانه عمل کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
وی ادامه داد: شهردار باید این موارد را مدنظر قرار دهد نمی گویم عمدی اقدامی انجام شده است اما سهوی نیز نباید اقدامی خلاف این انجام شود احترام به شورا انتخاب به مردم است.
وی ادامه داد: شعار تعامل با سایر دستگاه ها را داریم ولی روی اصول اصلاح‌طلبی پایبند هستیم.
نایب رییس شورای شهر مشهد گفت: سه سال قبل برای نخستین بار در مشهد لیست امیدی به مردم عرضه شد و نیازهای مدیریت شهری در بخش‌های مختلف در قالب برنامه این لیست ارائه شد.
موحدی زاده افزود: در جریان انتخابات فقط به دنبال بستن لیست سیاسی نبودیم و کارکرد اصلی لیست امید، مدیریت کارآمد شهری بود، توسعه در شهر زمانی اتفاق می افتد که بتوان فرهنگ مردم را ارتقا داد و فضا برای مشارکت همه فراهم باشد لذا به این مهم بسیار توجه شد.
وی ادامه داد: سال آینده نیز انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری را پیش رو داریم، اگر انتخابات آزاد باشد با جان و دل رقابت می کنیم و نباید اجازه رقابت را از هم بگیریم.
نایب رییس شورای شهر مشهد گفت:تشکیل کمیسیون ملی برای نظارت بر انتخابات شوراها مطرح شده که این اقدام هوشمندانه نیست و در درازمدت جلوی رای مردم را می‌گیرد، باید پایه‌های جمهوری اسلامی را با عملکرد خوب تقویت کرد.
موحدی زاده تاکید کرد: دریچه انتخابات باید باز باشد، اگر می خواهیم مردم را به عنوان ستون اصلی انقلاب داشته باشیم باید به رای آنها احترام بگذاریم و نباید کوتاه بین باشیم.
وی تاکید کرد: انتخابات باید با رقابت بالا برگزار شود چون لذت پیروزی در مشارکت و رقابت بالاست و تشکیل کمیسیون ملی انتخابات و نظارت بر انتخابات شوراها توسط این کمیسیون، از دست دادن آخرین پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها