مرجع تقلید شیعیان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر همه عزاداران الزامی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی: ‌عزاداری ماه محرم با رعایت شروط ابلاغی ‌مانعی ندارد/ حضور مبتلایان به کرونا در مراسم مسئولیت شرعی دارد

به گزارش قدس آنلاین مرجع تقلید شیعیان در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: رعایت مسائل بهداشتی از جمله زدن ماسک برای همه عزاداران لازم است.

وی گفت: توقع می‌رود که مردم مقررات اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را جداً رعایت کنند؛ مکان سرپوشیده نباشد، جمعیت محدود، وقت محدود باشد و همگان از ماسک استفاده کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر این شرایط رعایت شود در این صورت عزاداری مانعی ندارد و عواقب منفی هم نخواهد داشت؛ ما جداً از مردم می‌خواهیم که در تشکیل جلسات عزاداری تمام آنچه را مربوط به سلامت عزاداران هست رعایت کنند.

مرجع تقلید شیعیان متذکر شد: افرادی که بیماری دارند یا احتمال ابتلا به ویروس کرونا دارند، در این مجالس حضور پیدا نکنند، این کار ممکن است باعث آلودگی دیگران شود و همین مسئله مسئولیت شرعی دارد. آن‌ها می‌توانند از طریق تلویزیون و اینترنت از این برنامه‌ها استفاده کنند.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا و تمهیدات لازم در ماه محرم ارائه کرد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها