رحمانی فضلی گفت: خط رسانه ای چند روز گذشته رسانه های خارجی تحریک و تهییج در بورس بود تا مردم به سمتی بروند تا سهام خود را بفروشند.

اظهارات مهم وزیر کشور درباره بورس و فروش نفت سلف/ صدور پروانه‌ ساخت و ساز یکپارچه راه مقابله با تخلفات

به گزارش قدس آنلاین،  عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اینکه یکی از دستورات این جلسه بررسی گزارش دستگاه‌های مختلف از حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده در کرونا بود، گفت: اصناف گزارش خوبی در این جلسه داد و مقر شد که موضوع بررسی کارشناسی شود و به رییس‌جمهور دهیم تا بتوانند با دستوراتی که می‌دهند حمایت های لازم با سرعت تداوم دهند تا با مشکلات در این واحدها مواجه نشویم.

بنابر گزارش فارس، وی درباره بورس افزود: بورس ابعاد مختلفی دارد و با استقبالی که مردم داشتند تاکنون گام بلندی را در جذب نقدینگی و هدایت آن داشته اند. همه بورس‌ها در بعضی از مقاطع دچار نوسانات می‌شوند که این نوسانات باید از طریق کارشناسی و پیش بینی‌های لازم جبران شود. گزارشی که امروز از بورس داشتیم الحمدلله مناسب بود و قرار شد هماهنگی رسانه‌ای اینجا انجام شود و همه رسانه‌ها به صورت کارشناسانه و دقیق به بورس بپردازند تا از تهییج افکار عمومی پرهیز شود، زیرا خط رسانه‌ای رسانه‌های خارج از کشور و ماهواره‌ها در چند روز گذشته تحریک و تهییج مردم برای فروش سهام خود بوده است. 

 وزیر کشور ادامه داد: واقعا پیش بینی‌های ‌های ما با توجه به گزارشاتی که در دولت و اینجا داده این بوده که این قضیه به خوبی مدیریت می‌شود.

رحمانی فضلی درباره مشکلات حوزه دارو تصریح کرد: امروز وزارت بهداشت توضیح داد که الحمدلله با هماهنگی که با بانک مرکزی در حوزه تامین منابع دارو هستند مشکلی نخواهند داشت و به ما قول دادند بازار در حد تامین مایحتاج فراهم است و تا آخر سال نیز فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: نگاه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی این است که با افکار عمومی، همراه با افکار عمومی و ارتباطاتی که با مسئولین خواهیم داشت، شرایط را به گونه ای هدایت کنیم که همه فعالیت‌های در بستر طبیعی و کارشناسی خودش دنبال شود و به مردم هم اطلاع رسانی دقیق کنیم.

وزیر کشور درباره فروش نفت سلف و انتقاداتی که این روزها در این باره می‌شود، گفت: هفته قبل دو پروژه درباره فروش نفت بود، یکی طرح فروش نفت مدت‌دار بود به میزان ۲۰۰ میلیون بشکه که کلیات آن در جلسه سران قوا تصویب شد و مقرر آیین نامه‌های اجرایی هم دقت لازم شود تا هر وقت آماده شد، ارائه شود. یک بحث دیگر موضوع فروش سلف نفت بود که وزارت نفت مجوز قانونی آن را در بودجه دارد ولی چون به تاخیر افتاد و قبل از اینکه تایید نهایی بشود، اعلام شد و این توقع در مردم بود که امروز اعلام شد که حتما در طرح‌های بزرگ این‌چنینی پیوست تبلیغاتی برای اقناع‌سازی مردم تهیه شود تا مردم دچار بی‌ثباتی و ضعف تصمیم‌گیری در روابط اقتصادی خود نشوند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه دشمنان ما در رسانه‌های به بی‌ثباتی دامن میزنند، بیان کرد: امیدواریم همه مسائل با اطلاع رسانی درست بتوانیم شرایط کنونی اقتصادی را در افکار عمومی به نحو احسن مدیریت کنیم.

صدور پروانه‌ ساخت و ساز در کشور یکپارچه شود

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی،  نشست بررسی وضعیت و چالش های مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور جمعی از معاونین وزارت کشور و استانداران تهران، مازندران، گیلان، گلستان و البرز در سالن پیامبر اعظم برگزار شد؛ پس از استماع گزارشی از وضعیت ساخت و ساز غیرقانونی در کشور و اقدامات استان‌های حاضر در جلسه، با اشاره به پیگیری‌های مسبوق و مکرر بعمل آمده و تلاش های مستمر و موفقیت های خوب در این عرصه گفت: با این همه تلاش و اقدامات انجام شده، همچنان شاهدیم که این مسئله متوقف نشده است.

بنابر گزارش ایرنا، وزیر کشور با اشاره به آسیب‌های ناشی از افزایش ساخت و ساز غیرقانونی در کشور، یادآور شد: عده ای سطحی و جزئی نگر،  فقط منفعت‌های آنی را می‌بینند، اما متوجه ضررهای مهم آتی نیستند.

رحمانی فضلی یکی از آسیب‌های بی توجهی به قوانین و مقررات در ساخت و سازهای غیر مجاز را رواج فرهنگ بی اعتنایی به قانون در جامعه دانست و افزود: این مخرب ترین نتیجه ممکن است.

رحمانی فضلی با اشاره به برخی از چالش ها و خلأهای قانونی در این زمینه و پراکندگی مسئولیت ها میان نهادهای حاکمیتی مختلف در این مسیر گفت: انتظار این است که مسئولان و مجریان امر، منفذهای قانونی را پیدا کرده و راه حلی برای آن تدارک ببینند. علاوه بر آن، استانداران و فرمانداران باید با تمرکز بر اختیارات قانونی خود، اجرای مسئولیت سایر دستگاه ها را مطالبه کنند و در این مسیر از ظرفیت مراجع قضایی هم بهره مند شوند.

رحمانی فضلی با اشاره به طرح آزادسازی سواحل کشور گفت: گرچه این طرح برای سالهای متمادی مطرح بود اما طی یک سال با تمرکز در نوع پیگیری‌ها و اهتمام حداکثری مدیران مرتبط با این امر، توانستیم اقدامات لازم را انجام دهیم و به نتیجه مطلوب برسیم. این موضوع نشان می دهد که اگر بخواهیم می توانیم کاری را انجام دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما مأمور به انجام وظیفه قانونی هستیم و اینکه به چه میزان به اهداف نزدیک شویم، به کار و تلاش ما بستگی دارد، افزود: اگر از هرگونه سهل انگاری اجتناب شود، متخلفان خواهند دانست که با گذر زمان هم کاری از پیش نمی برند و دیر یا زود با آنها به جد برخورد می شود، و در این صورت تا حد بسیار زیادی شاهد ساخت و سازهای غیر قانونی نخواهیم بود.

رحمانی فضلی بر یکپارچه کردن صدور پروانه‌ها در کشور تاکید کرد و گفت: یکپارچه و ساختارمند کردن صدور پروانه ها در شهر و روستا می تواند جلوی بخش عمده ای از تخلفات را بگیرد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها