مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حفظ سلامت و امنیت جسمانی و روانی دانش‌آموزان و معلمان اولویت سال تحصیلی جدید است.

حفظ سلامت دانش‌آموزان اولویت سال تحصیلی جدید است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در جلسه ویدئو کنفرانسی با روسای ادارات آموزش و پرورش استان با موضوع تشریح شیوه نامه بازگشایی مدارس افزود: بعد از شرایط قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی که مدت بسیار به طول انجامیده است، شروع سال تحصیلی جدید به عنوان یک اتفاق مهم اجتماعی و فرهنگی با رعایت تمام دستورالعمل‌های مورد تاکید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا می‌تواند موج و تحرک جدیدی در جامعه ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت و سلامت جسمانی و روانی همکاران و دانش‌آموزان در مدارس برای ما بسیار مهم است ادامه داد: تمام تلاش خود را در این راستا بکار خواهیم بست کما اینکه در حال حاضر نیز تمام همکاران فرهنگی چه در فرآیند ثبت‌نام و چه در پایگاه‌های سنجش نسبت به این موضوع با حساسیت رفتار می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ارائه برنامه واحد برای حدود ۵۴ هزار کلاس درس استان با شرایط مختلف و متفاوت میسر نیست لذا شوراهای آموزش و پرورش و کمیته‌های توسعه مدیریت در شهرستانها و همچنین شوراهای مدارس در خصوص چگونگی و شیوه‌های فعالیت کلاس‌های درس در سال تحصیلی پیش رو اختیارات لازم را خواهند داشت و تنها اصول و قواعد کلی برنامه‌ها از سوی وزارت و اداره کل آموزش و پرورش استان ارائه خواهد شد.

وی افزود: ملاک تصمیم‌گیری برای نحوه فعالیت کلاس‌ های درس، وضعیت هر منطقه و حضور و نحوه فعالیت همکاران ما نیز براساس وضعیت منطقه‌ای که مدرسه در آن واقع شده است خواهد بود.

خدابنده با بیان اینکه حدود ۴۰۰ مدرسه شبانه‌روزی در این استان وجود دارد که تعطیلی این مدارس از یک سو منجر به ترک تحصیل تعداد بسیاری از دانش آموزان خواهد شد و از سوی دیگر فعالیت آنها به شکل شبانه‌روزی مخاطراتی همراه خواهد داشت، ادامه داد: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم به جای ارائه خدمات شبانه‌روزی سرویس رفت و برگشت در اختیار دانش‌آموزان این مدارس قرار دهیم یا دانش‌آموزان این مدارس را به تفکیک پایه‌های مختلف به صورت تجمیعی آموزش دهیم.

وی گفت: در این حالت می‌توان از محل صرفه جویی‌های خدمات شبانه‌روزی هزینه سرویس رفت و آمد این دانش‌آموزان را تامین نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه شبکه شاد تنهاترین و مطمئن‌ترین شبکه برای آموزش‌های مجازی است افزود: در هر صورت در خصوص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و بخصوص پایه اول ابتدایی شرایط کمی سخت‌تر و حساس‌تر است زیرا این دانش‌آموزان در ابتدا نیاز به ایجاد ارتباط با معلم و یک سری آموزش‌های اولیه دارند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تمام شرایط را برای حضور دانش‌آموزان پایه اول در مدارس حتی با حداقل تعداد ممکن در یک کلاس فراهم کنیم تا آموزش‌های اولیه به این دانش‌آموزان ارائه شود ضمن اینکه پیشنهاد دیگر ما به وزارت آموزش و پرورش این بود که حتی‌المقدور معلمین پایه اول ابتدایی همراه دانش‌آموزان کلاس خود به پایه بالاتر منتقل شوند.

خدابنده گفت: البته این راهکار نیز با محدودیت‌های خاصی همراه است و نیاز به بررسی تکمیلی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها