نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه با ابتکار عمل کل شهر را به حسینیه اباعبدلله تبدیل کنید، گفت: به خاطر محدودیت‌های کرونایی که ایجاد شده است، باید عزاداری را از حسینیه و مسجد به فضای باز شهری بیاوریم تا همه شهر حسینیه سید الشهدا باشد.

 با ابتکار عمل کل شهر را به حسینیه اباعبدلله تبدیل کنید

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در همایش مشترک ائمه جمعه با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های خراسان رضوی اظهار کرد: مسئله‌ای که حائز اهمیت ائمه جمعه و عزیزان صاحب ادارات تبلیغات هست، این است که کار اصلی و رسالت ما، نوکری در خانه ابی‌عبدالله علیه السلام است تا بتوانیم اهتزاز این پرچم را با استفاده از موقعیت‌ها و امکانات موجود بیشتر کنیم.

آیت الله سیداحمد علم الهدی افزود: همه شما عزیزان بایستی جدیت کنید که محرم، تاسوعا و عاشورا امسال همین‌طور باشد، یعنی به‌خاطر محدودیت‌هایی که به این واسطه این ویروس منحوس ایجاد شده است، باید عزاداری را از چهار دیواری حسینیه و مسجد به فضای باز شهری بیاوریم تا همه شهر حسینیه سیدالشهدا باشد.

وی ادامه داد: این را باید با یک ابتکاری انجام بدهیم تا از این محدودیتی که برای عزای امام حسین علیه السلام ایجاد شده است بتوانیم آن را در شهر گسترده‌تر برگزار کنیم، چرا که ما همیشه نوکر امام حسین علیه السلام بودیم و هستیم، شما عزیزان هم از هیچ کاری برای باشکوهی این عزا فروگذار نباشید و البته باید توجه داشته باشیم که این عزاداری با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا، صورت بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خدارا شکر همه عاشق ابی‌عبدالله هستند و تلاش می‌کنند تا پرچم سید الشهدا، همیشه در اهتزار باشد، کرونا واقعیت این روزهای جهان است که ما در مقابل با آن، باید به فکر راه چاره باشیم.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: دنیای امروز، دنیای هنرهای گوناگون است و ما باید از همین هنرها در عزاداری امام حسین علیه السلام بهره بگیریم، نمی‌شود بگوییم چون طبل و سنج نیست نمی‌توانیم زنجیرزنی را عزاداری امام حسین علیه السلام داشته باشیم، این درست نیست، زیرا مداحان عزیز با هنرشان باید جوری نوحه‌خوانی کنند که برای زنجیر زدن نیاز به طبل و سنج نباشد.

وی عنوان کرد: شما عزیزان جوان با ابتکارات می‌توانید کل شهر را به حسینیه امام حسین علیه السلام تبدیل کنید که این حرکت مستلزم همکاری مساجد نیز هست، شما می‌توانید در یک میدان بزرگی با فاصله اجتماعی، عزاداری امام حسین علیه السلام را انجام بدهید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خدا را شکر همه ما عاشق و دلداده سیدالشهدا علیه السلام هستیم و همه در تلاش هستند که شور و هیجان حسینی امسال را بیشتر کنند، گفت: همه هستی این انقلاب ما از اسلام است و همین طور که امام راحل فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با عنایت سیدالشهدا علیه السلام یک عزاداری پرشور و هیجانی داشته باشیم و این عزاداری هم در شهرها و روستاها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها