دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی گفت: تمامی بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا بدون توجه به سوابق آنان هستند.

سوابق افراد نباید در پرداخت تسهیلات کرونا مورد توجه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، حمید صفایی نیکو شب گذشته در جمع فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران گناباد افزود: ۱۸ بانک که دارای اعتبار تسهیلات حمایتی کرونا هستند باید بدون توجه به سوابق افراد و صنوف آسیب دیده از کرونا شامل چک برگشتی، مشکلات احتمالی شاخص‌های اقتصادی و مالی به افرادی که در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند این تسهیلات را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: تسهیلات حمایتی کرونا برای رانندگان تا سقف ۶۰ میلیون ریال، برای ۱۴ صنف آسیب دیده  که توسط بانک مرکزی اعلام شده تا مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال و برای بقیه افراد به میزان ۱۲۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای خراسان رضوی با اشاره به برخی مشکلات در روند دریافت تسهیلات حمایتی کرونا گفت: برای پرداخت تسهیلات تا مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال نیازی به ضامن نیست و اخذ چک و سفته کفایت می‌کند و از ۱۶۰ میلیون تا ۴۸۰ میلیون ریال علاوه بر چک و سفته باید یک ضامن و از ۴۸۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دو ضامن و از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تا دو میلیارد ریال سه ضامن الزامی است.

وی افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را رویکرد مهم و در دست پیگیری شبکه بانکی خراسان رضوی دانست و افزود: مذاکراتی بین استاندار این استان و رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل تعدادی از بانکهای کشور برای افزایش این اعتبار انجام شده است که در صورت تایید نهایی در آینده نزدیک محقق می‌شود.

صفایی نیکو ادامه داد: حد مجاز اعتبار تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان خراسان رضوی هم اکنون ۶۰۰ میلیارد ریال است و در صورتی که این واحدها بیش از این میزان نیاز داشتند بانکها می‌توانند تا مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال چکهای متقاضیان را تا سررسید سی ام آذرماه سالجاری بازخرید کنند و در اختیار آنها قرار دهند.

وی مهمترین اولویت شبکه بانکی این استان را تامین سرمایه در گردش و کمک به توسعه و نوسازی واحدهای تولیدی و بستر سازی برای اشتغال پایدار و مشارکت در طرحهای راه اندازی و توسعه واحدهای تولیدی برشمرد.

سرپرست شعب بانک ملی استان خراسان رضوی گفت: اگر بانکی در این مشارکت تنها سود خود را مورد توجه قرار دهد در کوتاه مدت با مشکل مواجه می‌شود و باید سود بانکی،  سپرده گذار و متقاضی دریافت تسهیلات را با هم در نظر گرفت.

وی افزود: صیانت بانکها از تولید تامین کننده امنیت پایدار است و امروزه بانکها با حمایت از تولید و اشتغال و کارآفرینی مولفه مهم تامین این امنیت به شمار می‌روند.

فرماندار گناباد هم با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی و گردشگری این شهرستان گفت: بانک ملی در زمینه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا خوب عمل کرده و سایر بانکها باید با رعایت الزامات لازم این تسهیلات را در اختیار صنوف و افراد آسیب دیده قرار دهند و روند این تسهیلات را روان سازی کنند.

حامد قربانی با اشاره به ظرفیت گردشگری گناباد و اجرای طرح توسعه گردشگری توسط شهرداری این شهرستان خواستار توجه بیشتر به تامین تسهیلات و منابع اعتباری مورد نیاز این طرح شد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با وجود شرایط سخت اقتصادی و تشدید تحریم‌های دشمنان از هیچ تلاشی برای ارایه خدمات صادقانه و جلوگیری از یاس و ناامیدی در مردم دریغ نکرده است و در جهت حفظ و صیانت از اشتغال موجود و حمایت از آسیب دیدگان کرونا اهتمام جدی دارد.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها