رئیس فراکسیون کارگری مجلس در رابطه با اعتراض بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور در رابطه با طرح همسان سازی توضیحاتی ارائه کرد.

مگر بازنشستگان مشاغل سخت حق بیمه ۳۰ ساله داده‌اند که در همسان‌سازی توقع ۳۰ ساله دارند؟

قدس آنلاین؛ «علی بابایی کارنامی» رئیس فراکسیون کارگری مجلس در رابطه با پیگیری اعتراض آن دسته از بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور که طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به ضرر خود می‌دانند، گفت: در جلسه ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم این موضوع را مطرح کردیم.اینگونه که وزیر کار گفتند درواقع طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس میزان سابقه اعمال شده است کاری به اعداد و ارقام نداشتند.

وی در تأیید توضیحات وزیر کار خطاب به بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور افزود: شما ۲۰ سال بیمه پرداخت کرده‌اید نه ۳۰-۳۵ سال که توقع دریافت حق و حقوق بیشتر در محاسبات همسان‌سازی بر مبنای ۳۰ سال را دارید. بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور ۲۰ سال کار کرده‌اند و بازنشسته شده‌اند حق و حقوق خود را قبلاً گرفته‌اند، اینجا (در زمان محاسبه همسان سازی حقوق بازنشستگی) که نباید بیشتر بگیرند. این افراد به دلیل ماهیت سخت و زیان آور بودن شغلشان ۲۰ سال پیاپی یا ۲۵ سال متناوب ۳۰ و ۳۵ روز حقوق گرفته‌اند یعنی ۱۰ روز بابت زیان آور بودن شغلشان مورد تشویق قرار گرفته‌اند اما در بحث همسان سازی حقوق مبنا میزان سابقه بیمه گذار مدنظر قرار گرفته و این عزیزان به خاطر اینکه بیمه پرداخته آنها ۲۰ ساله یا ۲۵ سله بوده به همان میزان در طرح مدنظر قرار گرفته‌اند.

بابایی در باره جزئیات دیدار شب گذشته اعضای این فراکسیون با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: این جلسه درواقع سومین جلسه‌ای بود که با مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم. جلسه بسیار خوبی بود و درباره مباحث مختلفی ازجمله اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که اتفاق خوبی بود و همچنین بحث اعطای وام قرض الحسنه که صورت گرفت صحبت شد.

او افزود: نمایندگان درخواست‌هایی هم داشتند که در این جلسه مطرح شد. در بحث بیمه بیکاری ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، درخواست شد که توجه ویژه‌ای نسبت به افرادی که در ایام کرونا بیکار شدند صورت گیرد و بیمه بیکاری از آنان حمایت ویژه کند. همچنین از وزیر درخواست کردیم که آن حق مسکن کارگران که دولت وعده داد از ابتدای تیرماه محاسبه شود.

در این رابطه بخوانید: ایراد همسان‌سازی حقوق مشاغل سخت در جلسه با وزیر و نمایندگان تأمین اجتماعی مطرح خواهد شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد شد تفاهم نامه‌ای بین فراکسیون و وزارتخانه منعقد شود، که کارگروهی مشترک ،۱۵ روز یک بار با حضور طرفین برگزار و مطالبات و طرحها و لوایح را بررسی کند.

وی افزود:خبر خوبی هم که وزیر دادند این بود که دنبال هستیم از طرف دولت،کارت خرید جامعه کارگری با استفاده از ظرفیت سازمان تأمین اجتماعی ارائه شود که اگر این اتفاق مبارک انجام شود، تقریباً ۴۵ میلیون گروه هدف جامعه کارگری با حداقل ۵ الی ۶ میلیون تومان یا ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان با اقساط سه ساله مورد حمایت قرار می گیرند.

به گفته بابایی مشکلات کارگران هفت تپه نیز بحث و بررسی شد و تا به امروز مطالبات به آن عزیزان پرداخت شده است.

وی افزود: در خصوص بودجه این وزارتخانه نیز گفت‌وگو شد و حتماً تلاش می‌کنیم که در بودجه ۱۴۰۰ حمایت خوبی از این وزارتخانه بشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها