جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت: هرگونه تردد هیات‌های عزاداری در خارج از شهرستان خود ممنوع است.

تردد بین شهرستانی هیات‌های عزاداری ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی افزود: از هیات‌های مذهبی خواهش می‌کنیم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر و شهرستان خود به عزاداری بپردازند و از تشرف به مشهد خودداری کنند.
وی ادامه داد: در نشست امروز این ستاد، آخرین گزارش‌های کمیته برگزاری مراسم محرم و موضوعات مربوط به عزاداری این ماه تشریح شد تا هیات‌های مذهبی بتوانند این مراسم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از هزار نفر از اعضای هیات‌های مذهبی این استان در قالب سلامت یار آموزش دیده‌اند تا بتوانند در کنار برگزاری مراسم مباحث بهداشتی را نظارت و اجرا کنند. 
وی افزود: هرگونه طبخ غذا در هیات‌های مذهبی ممنوع است و ساماندهی نذورات و کمک به ایتام در دستور کار قرار دارد.
جعفری ادامه داد: در ماه‌های محرم و صفر به هیچ عنوان ایستگاه صلواتی برپا نخواهد شد و برگزاری مراسم در فضای بسته نیز ممنوع است و مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
وی گفت: در نشست امروز ۷۲ برنامه محوری در حوزه عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر مورد ارزیابی قرار گرفت و تمامی دستگاه‌های مرتبط و هیات‌های مذهبی استان تاکنون همکاری خوبی با ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشته‌اند که امیدواریم شاهد برگزاری مراسم خوب و نمونه باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: این استان از نظر شیوع ویروس کرونا در مرحله هشدار است و هرچند روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن رو به کاهش است اما باید پروتکل‌های بهداشتی بطور کامل رعایت شود تا شاهد بهبود وضعیت استان باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها