یادداشت تأمل برانگیز مسعود بهنود در روزنامه نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، ابعاد جدیدی از پیوند جریان برانداز و رسانه های اصلاح طلب در داخل کشور را نمایان کرد.

بهنود: در سیاست فرشته و دیوی در کار نیست! / مواجب بگیر ملکه انگلیس در تهران چه می‌کند!؟

قدس آنلاین:  «مسعود بهنود» ضدانقلاب لندن نشین و کارشناس بی بی سی فارسی- ۲۸ مرداد- در یادداشتی با عنوان «۲۸ های مرداد» در روزنامه اصلاح طلب اعتماد به بررسی کودتای ۲۸ مرداد پرداخت.

بهنود در این یادداشت نوشت: «هفت سال پیش از ۲۸ مرداد ۳۲ به دنیا آمدم، به همان روز. وقتی به دبیرستان رفتم آن روز را در کتاب‌های‌مان «قیام ملی» نام داده بودند...بعد از انقلاب فرصت دسترسی مردم به هزاران سند و خاطره‌گویی فراهم شد. اسنادی که برخی نشان می‌داد که این روز بزرگ‌تر از آن بوده است که تصور می‌رفت. به زبان ساده‌تر این روز نه "کودتای خارجی به دست جاهلان و فواحش خیابانی" بوده است و نه "قیام ملی". در ۲۸ مردادی که در آستانه ۷۵ سالگی‌ام، ظاهر شده دیگر نه آن ۷ ساله هستم و نه آن ۳۰ ساله. مجموع دانسته‌های تازه بدین جا می‌رساندمان که در تحولات سیاسی فرشته و دیوی در کار نیست».

بهنود در ادامه نوشت: «دیگر آن احساساتی‌های قصه‌های دیو و فرشته در صحنه نیستند. ۶۷ سال بعد از آن ۲۸ مرداد، اینک نسلی است که آزادی و استقلال می‌طلبد و کمتر فریب گرگ‌هایی را می‌خورد که در نهایت منفعت خویش می‌جویند. درس مقاومت مصدق همین بود».

یادداشت مسعود بهنود از چند جنبه قابل بررسی است:

۱- وی در این یادداشت مدعی شده است که کودتای ۲۸ مرداد به هیچ عنوان کودتایی خارجی به دست جاهلان و فواحش خیابانی نبوده است. این ادعا در حالی است که عوامل میدانی کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ اراذل و اوباش و فاحشه ها بودند. در همین رابطه شعبان جعفری(مشهور به شعبان بی‌مخ) از داخل زندان، گروهی از فاحشه‌های مشهور قلعه شهرنو نظیر «پری بلنده»، «پری آژدان قزی» و «ملکه اعتضادی» را اجیر کرد و آن‌ها هم در همراهی با کودتاچیان و با سردادن شعارهای «زنده باد شاه» و «مرگ بر توده‌ای» و «مرگ بر مصدق» از جنوب شهر به خانه مصدق در انتهای خیابان فلسطین و سپس تا خیابان پاستور قشون‌کشی کردند.

براساس اسناد منتشر شده، شعبان بی مخ تا ظهر روز کودتا در زندان شهربانی بود و از طریق دوستانش قائله را هدایت می‌کرد. در هنگام ظهر، فضل الله زاهدی- وزیر کشور و سرپرست شهربانی- او را از زندان آزاد کرد تا هدایت دسته اوباش به سمت خانه مصدق را بر عهده گیرد. او به همراه یک جیپ ارتشی و با پرچمی قرمز در دست ماموریت خودش را با ۵ الی ۶ هزار نفر از اراذل و اوباش در به ثمر رساندن کودتای ۲۸ مرداد آغاز کرد.

همزمان با تخریب و اغتشاش توسط اوباش در شهر، نظامیان شورشی با این بهانه که قصد سرکوب اوباش را دارند، تانک ها و تجهیزات نظامی را از پادگان ها خارج کردند. این گروه از نظامیان در کنار اوباش، به تسریع در اجرای کودتا کمک کردند.

سرانجام تیمسار فضل‌الله زاهدی سقوط دولت مصدق و انتصاب خود را به نخست‌وزیری از رادیو تهران اعلام کرد.

۲- بهنود در یادداشت مذکور مدعی شده است که کودتای ۲۸ مرداد، کودتای خارجی نبوده است. این ادعا در حالی است که این کودتا با دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در ایران پیاده شد. نکته قابل توجه اینجاست که رادیو بی بی سی فارسی در کودتای ۲۸ مرداد نقش ویژه ای ایفا کرد. برنامه این رادیوی انگلیسی در ۲۸ مرداد با جمله معروف «اینجا لندن است و اکنون ساعت دقیقا ۱۲ نیمه شب است» آغاز و اجرا شد. این پیام در حقیقت رمز عملیات آژاکس برای سرنگونی دولت محمد مصدق بود که از رادیوی متعلق به دولت انگلیس پخش شد.

طبق اسنادی که به تازگی توسط یک مورخ کشف شده، «الیزابت دوم» ملکه انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ نقشی بسیار مهم داشت. کودتای ۲۸ مرداد، کودتایی است که با طرح و حمایت مالی و اجرایی سرویس اطلاعات مخفی انگلیس و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و کمک طرفداران محمدرضا پهلوی با هدف سرنگونی دولت قانونی محمد مصدق در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رخ داد.

رهبر معظم انقلاب- ۲۲ خرداد ۹۶- با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد فرمودند: «با آمریکا مشکلات ما حل‌شدنی نیست؛ اینها با اصل نظام مشکل دارند. من به شما این را عرض بکنم که با قطع نظر از نظام، با استقلال کشور هم مشکل دارند؛ یعنی اگر فرض کنیم یک نظامی غیر نظام جمهوری اسلامی هم سر کار بود و بنا بود مستقل باشد، اینها با آن مشکل داشتند. این تجربه‌ی نهضت ملّی جلوی چشم ما است. در نهضت ملّی، دکتر مصدّق به آمریکایی‌ها حسنِ‌ظن داشت، بلکه ارادت داشت امّا مایل نبود تکیه کند به آنها؛ با انگلیسی‌ها البتّه بد بود- مایل به استقلال بود. آن کسی که عامل کودتا علیه دکتر مصدّق شد، نه یک انگلیسی، [بلکه] یک آمریکایی بود و پشت سرش بیش از دستگاه اینتلیجنت-‌سرویس انگلیس، سیای آمریکا قرار داشت؛ آمریکا این‌جوری است. یعنی با یک نظامی و با یک حکومتی هم که مطلقاً حکومت دینی هم نیست، حکومت انقلابی هم نیست -نهضت ملّی که یک حکومت انقلابی نبود؛ فقط دنبال استقلال کشور از زیر یوغ انگلیس‌ها بود و خیال میکرد آمریکایی‌ها کمکش میکنند- نتوانستند بسازند؛ با استقلال کشور مخالفند».

۳- مسعود بهنود در یادداشت مذکور مدعی شده است که «در تحولات سیاسی فرشته و دیوی در کار نیست». این یعنی حق و باطل وجود خارجی ندارد و چیزی تحت عنوان ظالم و مظلوم نیز معنا ندارد. این ادعای بهنود که روزنامه اصلاح طلب اعتماد-متعلق به الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم- آن را منتشر کرده، دقیقا همان ادعایی است که مروجان اسلام آمریکایی و فرقه شیعه انگلیسی آن را تبلیغ می کنند.

رهبر معظم انقلاب- ۸ مهر ۹۳- در توصیف اسلام آمریکایی فرمودند: «اسلامِ آمریکایی، پوشاندن لباس اسلام بر نوکری اجانب و دشمنی با امت اسلامی است. اسلامی که آتش تفرقه میان مسلمین را دامن بزند، به جای اعتماد به وعده‌ی الهی، به دشمنان خدا اعتماد کند، به جای مبارزه با صهیونیسم و استکبار با برادر مسلمان بجنگد، با آمریکای مستکبر علیه ملت خود یا ملتهای دیگر متحد شود، اسلام نیست؛ نفاق خطرناک و مهلکی است که هر مسلمان صادقی باید با آن مبارزه کند».

ایشان همچنین- ۱۴ خرداد ۸۹- فرمودند: «اسلام آمریکائی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه‌ی اینها میسازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: اسلام آمریکائی».

۴- نقش ملکه انگلیس و رادیو بی بی سی فارسی در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ کاملا عیان و آشکار است. با اینحال روزنامه اصلاح طلب اعتماد در سالگرد این واقعه، مواجب بگیر ملکه انگلیس و کارمند بی بی سی را در جایگاه کارشناس نشانده تا درباره این کودتا برای ما روشنگری کند!

این روزنامه اصلاح طلب در هفته های گذشته نیز مستندی با موضوع رسانه منتشر کرد و در آن مستند به گفت و گو با عناصر ضدانقلاب خارج نشین از جمله مسعود بهنود و علی اصغر رمضانپور-سردبیر شبکه سعودی ایران اینترنشنال- پرداخت.

مستند مذکور و در ادامه، یادداشت مسعود بهنود در روزنامه اعتماد از یکسو پیوند جریان رسانه ای اصلاح طلب با ضدانقلاب خارج نشین را آشکار می کند و از سوی دیگر از پروژه ای حکایت دارد که در پی تطهیر ضدانقلاب خارج نشین و قبح شکنی و عادی جلوه دادن فعالیت این افراد در رسانه های داخل کشور است.

لازم و ضروری است که نهادهای ذیربط نظارتی و امنیتی با این نوع اقدامات مغایر با منافع ملی مقابله کنند.

۵- مسعود بهنود، از عناصر بدسابقه سیاسی و رسانه ای است که سالهای گذشته علیرغم صدور حکم زندان، از ایران گریخت. از وی در دوران رژیم پهلوی با عنوان «خبرچین ساواک» نام می برند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، مسعود بهنود در رویکردی منافقانه شروع به افشاگری علیه حامیان خود در رژیم پهلوی کرد.  وی چندی بعد برای اینکه وانمود کند از گذشته خود پشیمان است، فیلمنامه   «خانه عنکبوت»  را نوشت و خودش نیز در آن فیلم بازی کرد. بهنود در یکی از سکانس های فیلم خانه عنکبوت گفت: «عروسک خیمه‌شب بازی فرح پهلوی شده بودم».

مسعود بهنود نقش بسیار مهمی در شبکه‌سازی برای اپوزیسیون دارد.  بهنود روزنامه‌نگاران متمایل به غرب در داخل کشور را شناسایی و آنان را مطرح می کند  و تلاش می کند که این دسته از خبرنگاران و روزنامه نگاران را به ترک کشور ترغیب کرده و در ادامه این افراد را به عنوان نیرو در اختیار شبکه‌هایی معاند قرار می دهد.

در حقیقت یکی از کارویژه های بهنود، اغفال جوانان و فعالین رسانه ای و سربازگیری از این افراد و تشویق آنها به خراب کردن پل های پشت سرشان و سپس انداختن این افراد به چاه رسانه های ضدانقلاب است.

لازم به ذکر است که مسعود بهنود چندی پیش با توهین به انقلاب اسلامی در توئیتی نوشته بود: «۴۱ سال از انقلاب می گذرد، تمام شد، دنیا عوض شد، انقلابیون ۵۷ هم هر کار میخواستند کردند، تاریخ بودند، تاریخ ساختند، خوب یا بد. یک مثل قدیمی: گیوه پاره را تا عید نمی شود پوشید. به کسی که می گوید من انقلابیم اعتماد نکنید، دروغگوست، هزار محافظ دارد، در قصر نشسته، کدام انقلاب؟»

یادداشت تأمل برانگیز مسعود بهنود در روزنامه نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، ابعاد جدیدی از پیوند اپوزیسیون و رسانه های اصلاح طلب در داخل کشور را نمایان کرد.

در هفته های گذشته روزنامه اعتماد در مصاحبه با «عماد باقی» مدعی شد که «باید براندازی در ایران به رسمیت شناخته شود». این روزنامه اصلاح طلب به دلیل انتشار این مطلب از سوی هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت.

بهروز بهزادی-سردبیر- در واکنش به این تذکر در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «آمدیم در روزنامه اعتماد کمی کار حرفه ای کنیم و دنبال مطالب جالب و مهم باشیم، سیل تذکر و توضیح و توهین و جوابیه شروع شده است. خدابخیر کند».

نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های ضدانقلاب از جمله بی بی سی فارسی، رادیوفردا، ایران اینترنشنال و دیگر رسانه های مشابه به تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه اعتماد اعتراض کردند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها