۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 716824

 لیگ برتر با تمام فراز و نشیب‌های عجیبش در فصل کرونا سرانجام به ایستگاه آخر رسید. در این فصل جدای از بحث توقف طولانی به خاطر کرونا و غیبت مهم تماشاگران در بازی‌های یک سوم پایانی شاهد بزرگ‌ترین قطع همکاری‌ها و پوست اندازی‌ها در بین فصل بودیم.

صعود و سقوط در ۹۰ دقیقه

قدس آنلاین:  لیگ برتر با تمام فراز و نشیب‌های عجیبش در فصل کرونا سرانجام به ایستگاه آخر رسید. در این فصل جدای از بحث توقف طولانی به خاطر کرونا و غیبت مهم تماشاگران در بازی‌های یک سوم پایانی شاهد بزرگ‌ترین قطع همکاری‌ها و پوست اندازی‌ها در بین فصل بودیم. پرسپولیس سریع‌ترین قهرمانی را جشن گرفت و سپاهان با قلعه نویی به آخر نرسید. همان‌طور که استقلال و شهرخودرو مربیان درجه یک خود را در میانه فصل از دست دادند. با تمام این اوصاف و با تمام مخالفت‌های منفعت طلبانه برای ادامه لیگ امشب تکلیف سهمیه‌های آسیا و سقوط کننده‌ها مشخص می‌شود تا برگی عجیب از فوتبال ایران رقم بخورد.  

*نبرد سهمیه

آبی پوشان تهران در آخرین هفته از لیگ برتر میهمان تیمی هستند که سقوط آن‌ها به لیگ دسته اول از پیش قطعی شده و اگرچه این دیدار برای شاهین میزبان تشریفاتی و البته حیثیتی است، اما برای شاگردان مجیدی از حساسیت بالایی برخوردار است و آن‌ها برای نایب قهرمانی و سهمیه مستقیم آسیا به شدت به امتیازات آن نیاز دارند. استقلالی‌ها دو مهره تأثیرگذار خود که علی کریمی و روزبه چشمی باشد را در اختیار نخواهند داشت. ضمن اینکه دانشگر و باقری هم تنبیه انضباطی شدند تا مجیدی با دستانی بسته به مصاف شاهین برود.

طلایی پوشان اصفهانی ۴۸ امتیازی هستند و نکته خوشبینانه برای این تیم، اینکه تراکتور ۵۰ امتیازی با فولاد ۴۸ امتیازی که به دلیل تفاضل گل کمتر یک رده پایین‌تر از سپاهان در جدول رده‌بندی ایستاده است، درهفته پایانی بازی مستقیمی را برگزار می‌کند.

این شرایط یعنی شکست فولاد خوزستان حتی در صورت باخت سپاهان مقابل پیکان در صورتی که یکی از سه تیم پرسپولیس، استقلال یا تراکتور قهرمانی جام حذفی را جشن بگیرند، می‌تواند منجر به کسب سهمیه آسیایی برای طلایی پوشان اصفهانی شود.

البته پیکان در هفته‌های اخیر تیمی منسجم نشان داده و در معرض خطر سقوط بودن شاگردان عبدالله ویسی، مصاف با آن‌ها را برای هر حریفی سخت می‌کند.

*نبردهای خونین

اما در پایین جدول جنگ‌های خونینی در حال شکل گیری است. مسابقه پارس جنوبی و نفت مسجد سلیمان در حد قهرمانی لیگ مهم برای مردم پارس اهمیت دارد. درست مثل دیدار ماشین سازی و نفت آبادان که در صورت شکست ماشین سازی یک سهمیه مهم از تبریز سقوط می‌کند.

*نبرد بی‌خاصیت در مشهد

اما در مشهد در حالی که می‌شد برای سهمیه جنگید با سهل انگاری و اشتباهات و اختلافات خود ساخته باید شاهد نبردی تشریفاتی و بی‌خاصیت باشیم. شهرخودرو جا مانده از کورس به مصاف نساجی می‌رود که انگیزه ای جز پایان خوش و خرم ندارد. افسوس از فرصت‌های طلایی که مشهدی‌ها از خودشان گرفتند به هزار و یک دلیل.

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹/ همه بازی‌ها رأس ساعت ۲۰:۴۵ است

پرسپولیس     - سایپا        

ذوب آهن      - گل گهرسیرجان    

شاهین شهرداری‌بوشهر- استقلال   

نفت‌ مسجدسلیمان- پارس جنوبی جم        

پیکان  - سپاهان      

شهرخودرو - نساجی مازندران     

ماشین‌سازی‌تبریز- صنعت نفت آبادان      

فولاد - تراکتور      

برچسب‌ها