وبینار تخصصی «واقعیات و مشتبهات آنتی‌کوآگولانت با رویکرد ویژه به آپیکسابان» در بیمارستان رضوی برگزار شد.

وبینار تخصصی «واقعیات و مشتبهات آنتی‌کوآگولانت» در بیمارستان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد وجدان‌پرست، مدیر آموزش و پژوهش بیمارستان رضوی در خصوص این وبینار عنوان کرد: در این وبینار نیم‌روزه بیش از ۱۰۰ نفر از متخصصان و پزشکان فوق تخصص و نیز دانشجویان پزشکی حضور داشتند که از امتیازهای بازآموزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند شدند.
وی افزود: این وبینار با تأکید بر شناسایی داروهای جدیدتری که در این حوزه وارد بازار دارویی دنیا و ایران شده‌اند، برگزار شد و کاربردها و موارد خطر این داروها برای شرکت‌کنندگان تشریح شد تا بتوانند به اطلاعات جدیدتری درباره این داروها دسترسی یابند.
دکتر وجدان‌پرست اظهار کرد: داروهای ضدلخته شدن خون و پیشگیری از لختگی خون در درمان بیماری‌های قلبی وجود دارد که برای بیماری‌هایی نظیر آریتمی‌های قلبی که همان به‌هم‌ریختگی ضربان قلب است تجویز می‌شوند.
وی تصریح کرد: بیماری‌هایی مانند نامنظم شدن ضربان قلب و ایجاد لختگی در پا ممکن است در افراد جوان نیز مشاهده شود و هرچه سن افراد بالاتر رود، احتمال بروز بیماری‌ها بیشتر شده و یکی از دلایل شیوع فراوان این بیماری‌ها، بی‌حرکتی و چاقی بیشتر جامعه ما نسبت به گذشته است؛ بنابراین، بهترین راه برگشتن به سبک زندگی پیشنیان و پیروی از رژیم غذایی سالم است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها