مشاور اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، گفت: تصفیه‌خانه بهشت زهرا(س) بازپیرایی شده و پساب خروجی آن برای جلوگیری از گسترش کرونا، وارد چاه جذبی می‌شود.

پساب تصفیه‌ خانه بهشت زهرا(س) فاقد ویروس کرونا است

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله فتاحی، در وبینار بین المللی پیامدهای کووید ۱۹ بر مدیریت آب، افزود: مقدار آب مصرفی در بهشت زهرا(س) برای شستشوی هر جسد با توجه به لزوم بهینه ‌سازی‌ مصرف آب و همچنین جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باز بینی شده و تصفیه خانه بهشت زهرا(س) توسط شهرداری تهران و با کمک شرکت آب و فاضلاب تهران و همراهی سازمان بهشت زهرا(س) جهت حذف ویروس کووید ۱۹ بازطراحی شد. 

وی ادامه داد:‌ در تغییرات صورت‌ گرفته میزان کلر در پساب خروجی به ppm ۲ افزایش یافته و این پساب وارد چاه جذبی می‌شود که این امر از گسترش بیماری در زمین‌ها و جنگل‌های اطراف جلوگیری می‌کند. طبق نتایج آزمایش‌های انجام شده، ویروس کووید ۱۹در پساب تصفیه شده این تصفیه‌خانه وجود ندارد.

چندی پیش نیز کرمی نژاد معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران ضمن بازدید از تصفیه خانه مجتمع عروجیان و سالن های تطهیر سازمان بهشت زهرا(س)، گفت: خروجی پساب ناشی از تطهیر متوفیان کرونایی در سالن های تطهیر بهشت زهرا(س) بالاتر از حد استاندارد است و ۱۵ روز یکبار نمونه برداری و آزمایش می شود.

وی افزود: عملکرد تصفیه خانه سازمان بهشت زهرا(س) در خروجی سالن های تطهیر مطلوب ارزیابی می شود و پساب خروجی آن طبق استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست و حتی بالاتر از سطح استاندارد تأیید می گردد.

معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: میزان کلرزنی و گندزدایی با کلر طبق توصیه های سازمان بهداشت جهانی عمل می شود و این تصفیه خانه به سیستم آنلاین(بر خط) متصل است که لحظه ای گزارشات این مرکز را برای کارشناسان و مدیران ارسال می کند.

وی تصریح کرد: هر ۱۵ روز یکبار نیز به صورت حضوری کارشناسان و مدیران شرکت آب و فاضلاب تهران از این مرکز بازدید و نمونه برداری می کنند.

برچسب‌ها