پادشاه عربستان مدیرکل گارد مرزی و شماری دیگر از مقامات این کشور را به اتهام فساد برکنار کرد.

فرمان پادشاه عربستان برای برکناری شماری از مقامات به اتهام فساد

قدس آنلاین: به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، پادشاه عربستان بامداد امروز جمعه، دستور برکناری شماری از مسئولان از جمله مدیرکل گارد مرزی این کشور را در پی اتهامات فساد در خصوص هزاران تجاوز و دست اندازی به سرزمین‌های پروژه دریای سرخ صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری عربستان، این فرمان پادشاهی، طبق آنچه که از هیئت پادشاهی شهر العلا و شرکت دریای سرخ و نیز شرکت توسعه السوده در خصوص دست اندازی‌ها به پروژه‌های دریای سرخ بدست آمده و تعداد این دست اندازی‌ها به ۵ هزار مورد می‌رسد، و نیز ده‌ها مورد را در شهر العلا شامل می‌شود، صادر شده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، «عواد بن عید بن عوده البلوی» مدیر کل گارد مرزی بازنشست اجباری شده است.

همچنین این فرمان شامل برکناری استانداران استان‌های الوجه و املج و نیز رئیس مرکز السوده و برکناری فرماندهان گارد مرزی در دو استان املج و الوجه، علاوه بر برکناری یک مقامی که مسئول این دست اندازی‌ها بوده و معاون وی در وزارت کشور و نیز شماری از مسئولان در مدینه منوره، تبوک و عسیر می‌شود.

این برکناری ها، شهردار منطقه تبوک، شهرداران املج و الوجه و السوده و نیز مسئول این دست اندازی‌ها در شهرداری منطقه مدینه منوره و تبوک را نیز شامل می‌شود.

به نوشته خبرگزاری عربستان، هیئت نظارت و مبارزه با فساد، از تمامی این مقامات که نام آن‌ها برده شده، در قبال مسئولیت هایشان در برابر دست اندازی‌های اشاره شده تحقیق خواهد کرد و اقدامات منظمی را در خصوص آن‌ها بکار خواهد گرفت.

همچنین دو وزارتخانه کشور و «امور شهرداری و روستایی» عربستان یک ماه فرصت داده اند تا تمامی این دست اندازی‌ها برطرف گردد و اعلام کرده اند در صورتی که از این به بعد، چنین اقداماتی تکرار گردد، اقدامات شدیدتری را بکار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها