رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برگزار شد.

رقابت در گروه تجربی در سومین روز از کنکور سراسری

قدس آنلاین: کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی  راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۳۱ مرداد ماه با ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب آغاز شد، در مجموع تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در کنکور سراسری ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۵۰ درصد داوطبان کنکور از گروه تجربی هستند و رقابتی فشرده را آغاز کرده اند.  

از تعداد ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ نفر مرد هستند.

روز گذشته  کنکور در گروه علوم انسانی برگزار شد و از تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب که در این آزمون ثبت نام کرده بودند تعداد  ۳۱۰ هزار و ۹۵۹ نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده بودند.

در کنکور روز گذشته پنج شنبه ۳۰ مرداد گروه علوم ریاضی و فنی نیز از تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب تعداد ۱۳۵ هزار و ۸۶۱ داوطلب ریاضی کارت ورود به جلسه را دریافت کرده بودند.  

نتایج اولیه کنکور دهه اول مهر اعلام و بلافاصله بعد از آن انتخاب رشته شروع می‌شود و نتایج نهایی کنکور آبان ماه اعلام خواهد شد.

فردا شنبه یک شهریور کنکور سراسری در گروه زبان‌های خارجی برگزار می‌شود و داوطلبانی که هنوز کارت ورود به جلسه را دریافت نکرده اند می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.  

فقط ۲۷ درصد از شرکت کنندگان در کنکور تجربی ۹۹ به دانشگاه می‌روند

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش از یک تغییر مهم در کنکور برای تجربی‌ها خبر داد و گفت: تغییر مهم دیگر پذیرش متمرکز ۴ رشته پزشکی، دندان پزشکی، دامپزشکی و دارو سازی است. این پذیرش در دانشگاه‌های دولتی و آزاد متمرکز انجام می‌شود و دانشگاه آزاد از این به بعد به صورت مستقل در این ۴ رشته پزشکی پذیرش نخواهد داشت و به صورت متمرکز در یک انتخاب رشته انجام خواهد شد.

افشین مسافری مشاوره تحصیلی و کنکور به خبرنگار دانشگاهی گفت: در گروه علوم تجربی تعداد کل شرکت کنندگان ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب هستند و تعداد صندلی‌های خالی در شاخه‌های مختلف علوم تجربی در دانشگاه‌ها ۴۶۷ هزار و ۲۷۰ صندلی است. کل ظرفیت پذیرش در رشته های تجربی در دانشگاه ها برای ورودی مهر ماه ۱۷۴ هزار و ۹۵۸ نفر خواهد بود.

این مشاوره تحصیلی و کنکور افزود: تعداد کل شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۹۹ در پنج گروه یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر است که نسبت شرکت کنندگان گروه انسانی به کل ۲۰/۲۶ درصد، نسبت شرکت کنندگان گروه تجربی به کل ۶۳/۵ درصد و نسبت شرکت کنندگان گروه ریاضی به کل ۱۴/۲۸ درصد است.

مسافری افزود: در گروه علوم تجربی به دلیل آمار بسیار بالای شرکت کنندگان و رقابت فوق العاده سنگین و نفس گیر، فقط ۲۷/۲۴ درصد در کنکور سراسری پذیرفته خواهند شد.

رقابتی نفس گیر داوطلبان تجربی، این گروه را به گروه مرگ کنکور سراسری معروف کرده است.  داوطلبانی که سودای پزشک و دندان پزشک و دارو ساز شدن در سر دارند در حالی که ظرفیت برای آنها به نسبت شرکت کنندگان بسیار محدود است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها