امامان جمعه شهرستانهای خراسان رضوی ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر و روز جهانی مسجد را گرامی داشته و توافق امارات و رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه فریمان در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر گفت: امسال سال آخر این دولت است و لازم است که در این سال عملکرد این تیمی که دولت را اداره کردند بررسی و تحلیل دقیق شود تا در سال آینده مردم بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. اگر بخواهیم هر دولتی را منصفانه نقد کنیم نمی‌توانیم در مورد این دستگاه عریض و طویل و گسترده به طور کلی اظهار نظر کنیم بلکه باید به صورت بخشی دولت‌ها ارزیابی شوند تا نقاط ضعف و نقاط قوت هم مشخص شود.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی افزود: نباید چشم را بر روی زحمات کارکنان تلاشگر دولت بست و زحمات این عزیزان را نادیده گرفت برای مثال در همین استان خراسان رضوی و استان کرمان طرح مثلث اقتصادی بسیار خوب عمل کرده است که رهبر معظم انقلاب هم آن را تحسین فرمودند.

امام جمعه خواف هم با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم، این ماه را ماه قیام و معرفت و ایمان و عزا نامید و گفت: قیام امام حسین(ع) علیه فساد و ظلم حکومت یزید و به خاطر این بود که به جهانیان درس فسادستیزی و آزادمردی بدهد و چون هدف قیام امام حسین(ع) هدفی الهی بود این قیام با گذشت ۱۴۰۰ سال ماندنی شده است.

حجت الاسلام سید ذبیح الله شمسیان افزود: قیام سیدالشهدا(ع) دو درس بزرگ دارد نخست درس جهاد، شهادت، از خود گذشتگی و درس دوم معرفت و الهی بودن است چنانکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند عرفه کربلای نظری است و کربلا عرفه عملی است.

امام جمعه درگز هم در ارتباط با هفته امر و به معروف و نهی از منکر گفت: مساجد جایگاه بزرگی در اسلام دارند و کارکرد مسجد نباید فقط به اقامه نماز خلاصه شود چنانکه در صدر اسلام محور همه کارها مسجد بود.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی افزود: امروز هم مساجد باید در امور اجتماعی و رفع معضلات اقتصادی هر محل بیش از پیش ورود کنند و رزمایش مواسات یک نمونه از کارکردهای اجتماعی مساجد را نشان داد.

وی با محکوم کردن توافق امارات و اسراییل هم گفت: این یک تصمیم نابخردانه از سوی امارات بود و نباید این کشور با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی وارد چاه شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها