۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 717017

شیخ دیاباته همان‌طور که وعده داده بود آقای گل لیگ برترشد. مهاجم مالیایی استقلال در وصف آقای گلی خود می‌گوید: «من این آقای گلی را پیش بینی کرده بودم اما اولویتم موفقیت استقلال بود.

قول آقای گلی را داده بودم

قدس آنلاین: شیخ دیاباته همان‌طور که وعده داده بود آقای گل لیگ برترشد. مهاجم مالیایی استقلال در وصف آقای گلی خود می‌گوید: «من این آقای گلی را پیش بینی کرده بودم اما اولویتم موفقیت استقلال بود. دوست داشتم با استقلال قهرمان لیگ برتر شوم که این اتفاق رخ نداد. البته نشستن در جایگاه دومی برای ما موفقیت است چون عنوان با ارزشی است و از طرفی صاحب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شدیم».

*در ایران لذت می‌برم

مهاجم استقلال درباره آینده خود با باشگاه به گفتن این جملات تأکید دارد: «من با باشگاه استقلال قرارداد دارم و از زندگی در ایران لذت می‌برم. من مردم ایران را دوست دارم. حضور در ایران برای من یک چالش جذاب و فراموش نشدنی بود. امیدوارم این حضور ادامه داشته باشد اما درباره آینده نمی‌توانم با قاطعیت حرفی به زبان بیاورم. باید صبر کنیم تا با مسئولان باشگاه صحبت کنیم و بعد ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. من خودم را متعهد به باشگاه استقلال می‌دانم اما هراتفاقی ممکن است رخ دهد».

*حفظ آقای گل و پاس گل

آقای گل لیگ گرچه با استقلال قرارداد دارد اما هیچ بعید نیست او راهی دیگر تیم‌ها شود. آقای گلی در لیگ ایران می‌تواند وسوسه تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس را برای جذب این بازیکن بیشتر کند و از طرفی پول خوبی به باشگاه استقلال برسد. البته مسئولان باشگاه استقلال بنای کار را روی حفظ دیاباته گذاشته‌اند اما نگه داشتن او و حتی مهدی قایدی که این یکی نیز آقای پاس گل فوتبال ایران شده بسیار دشوار است. به نظر می‌رسد استقلال پس از نایب قهرمانی در لیگ و درحالی که بازی مهمی با پرسپولیس دارد، روزهای سختی را برای حفظ ستاره‌هایش پشت سربگذارد.

*جایگاه فرهاد

هرچند به نظر می‌رسد فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی همچنان در نیمکت استقلال حضور دارد و حتی اگر دربی را ببازد او مربی استقلال است. بدون شک اگر مجیدی در استقلال باشد به حفظ دیاباته تأکید خواهد کرد. بازیکنی که حالا بربام گلزن‌های لیگ برتر قرار گرفته و توانسته در نخستین فصل حضورش در فوتبال ایران به جایگاهی رفیع برسد. شیخ اما ممکن است به واسطه پیشنهادهای تازه راهی دیگر تیم‌ها شود. پیشنهادها چند وقتی هست که دارد شیخ را وسوسه می‌کند. آیا باشگاه استقلال می‌تواند این بازیکن را نگه دارد. مهاجمی که موفق شد ۱۵ بار در لیگ گلزنی کند!؟

*شیخ در رده شانزدهم

حالا شیخ دیاباته با ۱۵ گل در میان ۱۹ آقای گل تمامی ادوار لیگ برتر، در رده شانزدهم جای گرفته است. البته نکته حائز اهمیت در مورد دیاباته این است که او در ۱۶ دیدار این فصل بیش از ۶۰ دقیقه بازی کرده است و در این تعداد بازی موفق شده ۱۵ گل به ثمر برساند.

*از عنایتی تا نوروزی

رضا عنایتی از ابومسلم مشهد نخستین آقای گل لیگ برتر است. عنایتی در فصل ۸۰-۸۱ با به ثمر رساندن ۱۷ گل عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کرد. در ۱۹ دوره لیگ برتر، رکورد بیشترین تعداد گل در یک فصل متعلق به رضا نوروزی بازیکن آن زمان فولاد خوزستان است که در دهمین دوره لیگ برتر در سال ۸۹-۹۰ توانست ۲۴ گل را به ثمر برساند. این بیشترین تعداد گل در یک فصل در طول برگزاری تمامی لیگ‌های فوتبال در ایران است.

با وجود گذشت ۹ فصل از آن رکورد هنوز هیچ بازیکنی خیلی به رکورد نوروزی نزدیک نشده است. در این ۹ فصل، فقط در لیگ یازدهم کریم انصاری‌فرد از سایپا و لوسیانو ادینهو از تراکتورسازی توانستند با ۲۱ و ۲۰ گل، به رکورد نوروزی کمی نزدیک شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها