۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
کد خبر: 717118

سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت ناوگان سنگین درحال حاضر در کشور بالا و نرخ‌ها کاذب است، گفت: با انجام چندین قرارداد و افزایش تولید، قیمت خودروهای سنگین شکسته می‌شود.

قیمت خودروهای سنگین شکسته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «جعفر سرقینی» در مراسم انعقاد قرارداد نوسازی کامیون‌های فرسوده که عصر امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد،گفت: وزارت راه و شهرسازی از قراردادهای تولید داخلی حمایت می کند و این بسیار خوب است. در میان تولیدکنندگان داخلی، امکان تولید بالای کامیون‌ها را داریم و در یک سال ۱۱ هزار دستگاه خودروی سنگین تولید کردیم.

وی به جزییات قرارداد جدید که در آن هزار دستگاه کامیون توسط خودروسازان داخلی ساخته می شود اشاره کرد و گفت: می‌توانیم به راحتی این رقم را تا ۵ هزار دستگاه در سال هم افزایش دهیم.

سرقینی به مشکلات مربوط به ایمنی خودروهای فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: تردد خودروهای سنگین فرسوده در جاده‌ها، آلایندگی محیط‌زیست و مصرف سوخت بالا دارد.

وی گفت: با یک محاسبه سرانگشتی به این نتیجه رسیدیم که خودروهای بالای ۴۰ سال در جاده‌ها با فرض پیمایش منطقی، شامل تردد هفته‌ای ۴ هزار کیلومتر و سالانه ۲۰۰ هزار کیلومتر، می‌توانند از محل صرفه‌جویی سوخت، به نحوی در پروسه نوسازی قرار گیرند که هزینه نوسازی آنها ظرف دو سال بازگردانده شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ساخت هزار دستگاه رقم بزرگی نیست، گفت:قیمت بازار خودروهای سنگین فرسوده بالاست و اعداد و ارقام موجود، کاذب است؛ بنابراین می‌توانیم با اجرای چندین قرارداد و فزایش تولید خودروهای سنگین نو، این قیمت کاذب را بشکنیم.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها