جمعی از اعضای سازمان نظام پرستاری مشهد به مناسبت روز پزشک، طی مراسمی از تلاش‌ها و زحمات مدافعان سلامت به ویژه پزشکان قدردانی کردند.

جمعی از پرستاران مشهدی از تلاش‌ها و زحمات مدافعان سلامت به ویژه پزشکان قدردانی کردند

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم با حضور مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان نظام پزشکی  و رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد  برگزار شد، در این مراسم با نواختن مارش و سرود ملی کشور  به جایگاه این شهدای والا مقام ادای احترام شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، در این مراسم یادبود، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران دو بال اصلی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور هستند.

دکتر علی بیرجندی نژاد گفت: مبارزه با کرونا از سطح مطب‌ها تا درمانگاه‌ها آغاز شده و تا مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها ادامه می‌یابد و تمامی پزشکان عمومی و متخصص درگیر هستند.

وی مجموع مبتلایان جامعه پزشکی در مشهد را بیش از ۳۰۰ نفر  اعلام کرد و گفت:  ۱۶ نفر از عزیزان کادر بهداشت و درمان در جبهه مبارزه با کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و جزو شهدای مدافع سلامت هستند که نام و یادشان را گرامی می‌داریم.

دکتر علی بیرجندی‌نژاد، تاکید کرد: ملت ایران همواره قدرشناس خادمان خود در حوزه سلامت هستند و بحران کرونا بهانه‌ای برای به تصویرکشیدن گوشه‌ای کوچک از خدمات بزرگ این سفیدپوشان زحمتکش در مطب‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها بود.

همچنین محسن گچ‌پزان، رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد در این مراسم، گفت: در روز پزشک وظیفه خود دانستیم که قدردان خادمان حوزه سلامت و فداکاران سفیدپوش حاضر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا باشیم.

وی بیان کرد: پرستاران در کنار پزشکان سهم ویژه‌ای در حوزه سلامت دارند، زیرا به صورت مداوم در کنار بیماران هستند و در مسیر التیام دردهای آنان تلاش می‌کنند و این نقش کلیدی و اثربخش برهیچکس پوشیده نیست.

در ادامه این مراسم حمیدرضا صالح‌مقدم، مدیرامور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: در روز پزشک نام و یاد شهدای مدافع سلامت را گرامی داشته و برای کادر درمان مبتلا و کلیه بیماران کرونایی آرزوی بهبودی و سلامتی داریم.

وی افزود: پرستاران یکی از قوی‌ترین بازوان کادر درمان بیمارستان‌ها هستند، زحمتکشان سفیدپوشی که شبانه‌روز و بی‌وقفه بر بالین بیماران هستند. امیدوارم با توجه به نیاز جدی کادر درمان به نیروهای تازه نفس شرایط این مهم از سوی مسئولین مربوطه هر چه سریع‌تر فراهم شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها