مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: این استان به طور میانگین با پوشش ۹۷ درصدی گاز طبیعی در دو بخش شهری و روستایی به عنوان استان سبز کشور شناخته می شود.

خراسان رضوی استان سبز در زمینه گازرسانی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و تبریک هفته دولت  اظهار کرد: عملیات گازرسانی در استان خراسان از سال ۱۳۵۱ آغاز شد و در سال ۱۳۵۳ شبکه گازرسانی شهر مقدس مشهد به بهره برداری رسید. از سال ۵۷ تا ابتدای سال ۹۲ فقط ۶۹ شهر و ۹۴۶ روستای استان گازدار بود. این مهم در سال ۹۲ با پیشنهاد وزیر محترم نفت و مصوبه بند "ق" مجلس شورای اسلامی مبنی بر گازرسانی گسترده در کشور، شتاب ویژه ای به خود گرفت. به نحوی که در چهار سال اول دولت تدبیر و امید، ۲ شهر و ۵۵۶ روستا و طی سه سال گذشته نیز ۸ شهر و ۷۴۰ روستای دیگر خراسان رضوی گازدار شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان این مطلب که خراسان رضوی به طور میانگین با پوشش ۹۷ درصدی گاز طبیعی در دو بخش شهری و روستایی به عنوان استان سبز کشور شناخته می شود ، افزود: در حال حاضر ۷۹ شهر  این استان با ضریب نفوذ ۱۰۰درصد و ۲۲۳۷ روستا با ضریب ۹۲ درصد گازدار هستند.
وی اضافه کرد: تا ابتدای سال ۹۲، ۴۴۰ هزار واحد تحت پوشش شهری و روستایی استان از نعمت الهی گاز بهره مند بودند که این آمار در سایه برنامه ریزی منظم و تلاش و همت شبانه روزی کارکنان متعهد و متخصص شرکت گاز خراسان رضوی به دو میلیون و ۳۸۲ هزار واحد تا پایان تیرماه ۹۹ ارتقا یافت.
افتخاری با اشاره به اجرای بالاترین میزان حجم شبکه گذاری گاز کشور طی چند سال اخیر توسط شرکت گاز خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۵ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در این استان اجرا شده که این عدد در ابتدای دولت تدبیر و امید، دو هزار و ۹۳۰ کیلومتر بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبری بعنوان سال "جهش تولید" و نگاه ویژه دولت  و تاکیدات وزیر محترم نفت مبنی بر گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی بعنوان یکی از برنامه های راهبردی اقتصاد مقاومتی، طرح گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی به صورت ویژه در دستور کار شرکت گاز خراسان رضوی قرار دارد.
وی افزود: با تاکید و حمایت مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و همسو با مدل مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استان خراسان رضوی، بالغ بر ۱۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی و ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی از گاز طبیعی بهره مند بوده و گازرسانی به ۹۰۰  واحد صنعتی و تولیدی دیگر نیز با شتاب در حال اجرا است.
وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت وزیر نفت و معاون ایشان در امور گاز، گازرسانی به تمام روستاهای واجد شرایط و صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد استان تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.
افتخاری افزود: برنامه راهبردی دیگر اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز ایران که توسط مقام عالی وزارت نفت ابلاغ شده است، تکمیل گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان می باشد که با توجه به توانمندی که در خراسان رضوی وجود داشت، اجرای ۴۲۰ کیلومتر شبکه و احداث ۱۲ ایستگاه سی جی اس و تی بی اس  شهر زاهدان بر عهده خراسان رضوی گذاشته شد. امیدواریم این مهم را به صورت کامل در نیمه اول سال جاری به اتمام رسانده و درتحقق برنامه سوم اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز ایران هم نقش خود را ایفا کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان در بخشی سخنان خود گفت: برنامه شرکت گاز خراسان رضوی همسو با برنامه های تبیین شده وزارت نفت تعیین شده و امیدواریم در دو بخش برنامه گازرسانی به یک میلیون خانوار شهری و روستای کشور و گازرسانی به ۷۱۲۲ واحد صنعتی و تولیدی بتوانیم هدفی را که برای خودمان تعیین کرده ایم یعنی عمل به ۱۵ درصد برنامه کل کشور در شرکت گاز خراسان رضوی را محقق کنیم.
وی درباره پروژه های گازرسانی هفته دولت امسال هم گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آستانه هفته دولت امسال افتتاح، بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۶ روستا، ۱۶۷ واحد تولیدی و صنعتی و اجرای ۸۵ کیلومتر خطوط انتقال و تغذیه تقویتی مشهد مقدس باقطار ۳۰ و ۳۶ اینچ با مجموع اعتباری بالغ بر ۵۹۸ میلیارد تومان با حضور بیژن زنگنه مقام عالی وزارت، حسن منتظر تربتی  مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها