رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از تولید و پخش حدود ۸ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی از جوار بارگاه نورانی حضرت ثامن‌الحجج(ع) در ایام دهه اول ماه محرم از شبکه‌های مختلف سیما خبر داد.

تولید و پخش ۸ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی از حرم رضوی در دهه اول محرم

به گزارش قدس آنلاین، مهدی خیرجو ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز ماه محرم و محدودیت‌ برگزاری مراسم‌های عزاداری به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی حدود ۸ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی را در دهه اول ماه محرم از جوار بارگاه منور رضوی با همکاری شبکه‌های مختلف سیما بر روی آنتن می‌برد.

وی افزود: برنامه‌های ماه محرم با پخش ویژه‌برنامه «اذن عزا» از شبکه‌های سه، یک، افق، قرآن و سیمای خراسان رضوی، شبکه شما و ۱۵ شبکه استانی، در نخستین شب ماه محرم آغاز شد و با پخش ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی از شبکه‌های استانی و شبکه یک و دو سیما در نخستین جمعه ماه محرم ادامه یافت.

خیرجو تصریح کرد: ویژه‌برنامه «رضوان» نیز ازجمله تولیدات این مجموعه است که در ایام دهه اول ماه محرم هر شب حوالی ساعت ۲۱:۱۰ و تکرار آن حوالی ساعت ۱۱:۳۰ از شبکه پنج سیما در حال پخش است.

وی همچنین تولید و پخش ۳۰ برنامه اخلاقی و تربیتی از شبکه جام جم و همچنین «سخنرانی‌های ویژه محرم» از صحن جامع رضوی در قالب ۸ قسمت از شبکه جام جم را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در ماه محرم برشمرد و گفت: این ویژه‌برنامه ساعت ۶:۳۰ صبح پخش و تکرار آن ساعت ۱۲:۳۰ از شبکه افق سیما و همچنین از شبکه‌های سه، پنج، قرآن و شبکه‌های استانی رسانه ملی پخش می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: مراسم روضه صبحگاهی با مداحی حاج احمد واعظی همه‌روزه در ایام دهه اول ماه محرم ساعت ۷ صبح از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

خیرجو اضافه کرد: ویژه‌برنامه عزاداری و سخنرانی در جوار حرم مطهر رضوی در قالب ۱۰ قسمت تولیدی طی این مدت از شبکه‌های استانی و سراسری بر روی آنتن می‌رود.

وی «هیئت نوجوانان در مسجد گوهرشاد» را از دیگر ویژه برنامه‌های این ایام عنوان کرد که در قالب ۱۱ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید و هرروز بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ از شبکه امید به‌صورت اختصاصی پخش می‌شود.

خیرجو ویژه‌برنامه عربی «ثامن‌الحجج علیه‌السلام» از شبکه الکوثر و برنامه زنده «الحسین عند الرضا علیهما السلام» که هر شب ساعت ۲۰ از شبکه جهانی ثقلین با اجرای مجری مطرح بین‌المللی سید احمد نجف پخش می‌شود را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده این ایام برشمرد.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه تاسوعا و عاشورا حسینی نیز از شبکه سحر اردو پخش خواهد شد، گفت: ۲۰ مستند گزارشی و کلیپ نیز در دهه اول محرم به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و غیره تولید و در شبکه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی و همچنین فضای مجازی پخش خواهد شد.

خیرجو در پایان ابراز امیدواری کرد تلاش خادمان رسانه‌ای حضرت رضا(ع) که در راستای بزرگداشت ماه محرم در ایام شیوع کرونا صورت می‌گیرد، مورد رضای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی و مسلمانان نقاط مختلف جهان قرار گیرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها