خراسان شمالی- دومین مرحله از رزمایش همدلی، طرح اطعام حسینی و احسان حسینی با افتتاح ۷۲ آشپزخانه حسینی کمیته امداد خراسان شمالی در سراسر استان در محل آستان مقدس امامزاده سید عباس موسی ابن جعفر (ع) بجنورد آغاز شد.

۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی در آیین افتتاح این آشپزخانه ها گفت: این اقدام از ایام غدیر آغاز شد به طوری که ۱۲۰ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۵ هزارو ۳۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان آغاز شد.

وی گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و توزیع نکردن غذای نذری، نذورات مردمی در قالب طرح رزمایش همدلی و مواسات جمع آوری و به صورت غذای گرم یا سبد غذایی بر اساس نوع نذورات مردم از طریق کمیته امداد جمع آوری و بین نیازمندان توزیع می شود.

مجید الهی راد با قدردانی از دستگاههای همراه در این طرح افزود:  امسال در ایام ماه محرم و صفر با مشارکت خیران مرحله دوم رزمایش ایران همدل در قالب "اطعام واحسان حسینی" برای ارائه خدمات اثربخش تر به نیازمندان اجرا گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست این رزمایش، ۴۳ آشپزخانه در استان راه‌اندازی شد که در آن مرحله ۲۴۰ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۳۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

وی گفت: امیدواریم امسال با مشارکت و کمک های خوب خیران، عزاداران حسینی،مساجد و هیئت های مذهبی بتوانیم غذای گرم و  سبد های کالایی بسیاری را با رعایت پروتکل های بهداشتی تا پایان ماه صفر در سراسر استان بین نیازمندان توزیع کنیم.

برچسب‌ها