معاون عملیات قرارگاه پدافند زیستی کشور با تاکید بر اینکه ویروس کرونا هنوز از بین نرفته و باید مراقبت‌های بهداشتی در این رابطه همچنان ادامه یابد، گفت: روند این بیماری به نظر بسیاری از کارشناسان تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

معاون عملیات قرارگاه پدافند زیستی: بیماری کرونا تا سال 2022 ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد کریمی‌نیا بعدازظهر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین، خدمات رسانی در شرایط بحرانی و حساس را از اصول و وظایف اساسی پدافند غیرعامل دانست و اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، پدافند غیرعامل از همان ابتدا برای مقابله و پیشگیری با این بیماری وارد میدان شد و کارهای پدافندی را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: در ایام کرونا هیچ یک از مراکز درمانی کشور با مشکل قطعی برخی خدمات از جمله آب، برق، گاز و جمع‌آوری پسماندهای عفونی و غیرعفونی روبرو نشدند و این مساله بیانگر اجرای کار مدیریت و برنامه‌ریزی جامع و درست در برابر حوادث و تهدیدات بوده است.

به گفته این مسوول حوزه پدافندی، متاسفانه در ۴۰ روز گذشته شاهد جان باختن روزانه ۲۰۰ مبتلای به ویروس کرونا در کشور بوده‌ایم که این میزان برابر با سقوط هر روز یک هواپیما است.

کریمی‌نیا با اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز و احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزا، تصریح کرد: متاسفانه سالانه چند صد فوتی ناشی از این بیماری در کشور به ثبت می‌رسد و در صورت ادامه ویروس کرونا و تقابل آن با این بیماری مسوولیت و زحمات زیادی را نیز بر دوش کادر درمانی کشورمان وارد خواهد آورد.

وی با بیان اینکه اگر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا از همین فردا اجرایی شود نتیجه آن تا یک ماه آینده مشخص خواهد شد، افزود: به همین خاطر از امروز باید با تصمیم‌گیری‌های قاطع خود و تشدید بر امر نظارت، آینده امیدوارکننده‌ای را پیش روی شهروندان خود قرار دهیم.

معاون عملیات قرارگاه پدافند زیستی کشور یادآور شد: دانشمندان ایرانی در حال تلاش برای دستیابی به تولید واکسن کرونا هستند و امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتایج رضایت بخشی نیز برسیم و در حوزه کیت‌های تشخیصی هم به نتایج قابل قبولی رسیده‌ایم که حتی مورد تایید بسیاری از کشورهای منطقه هم رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها