مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی این استان در شرایط کنونی کاهش قابل توجهی یافته و داوطلبان می‌توانند با نذر خون خود همگام با عزاداری‌های حسینی به کمک بیماران بشتابند.

عزاداران خراسان رضوی با نذر خون به کمک بیماران بشتابند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید عبدالهی افزود: سامانه نوبت دهی و ثبت نام اینترنتی اهدای خون در این استان در قالب فرهنگ‌ "نذر خون" برای پیشگیری از تجمع اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون طی ایام محرم و صفر راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: ذخایر خونی در این استان به خاطر بیماری کووید ۱۹ و ترس از ابتلا به این بیماری از سوی داوطلبان به شدت کاهش یافته است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سامانه نوبت دهی نقش مهمی در سلامت اهداکنندگان، پیشگیری از ابتلای آنان به بیماری و جلوگیری از اتلاف وقت آنان دارد به طوریکه از طریق نوبت دهی اینترنتی زمان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون به آنان اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: اهدا کنندگان می‌توانند از طریق سایت nobatdehi.ibto.ir،  زمان مراجعه به پایگاههای اهدای خون شامل روز و ساعت آن را دریافت کرده و از طریق نوبت دهی اینترتتی پذیرش شوند.

عبدالهی ادامه داد: همراه داشتن کارت ملی و ماسک در زمان مراجعه به پایگاه اهدای خون الزامی است و اهدای خون ثبت نام کنندگان منوط بر پذیرش پزشک پس از بررسی معاینات پزشکی می‌باشد.

وی از اهداکنندگان خواست قبل از اقدام و ثبت نام در سامانه نوبت دهی اینترنتی شرایط عمومی اهدای خون را بررسی نمایند و سپس اقدام به ثبت نام کنند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۰ سال، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدای خون هر سه ماه یکبار و همراه داشتن اصل کارت شناسایی از جمله شرایط عمومی اهدای خون است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها