رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در حال حاضر و براساس امار غیر رسمی جمعیت تا پایان سال ۹۸ حدودا ۸۵ هزار نفر بوده است وپیش بینی جمعیت تا پایان امسال (۹۹) براساس وضع موجود و آمار غیر رسمی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر خواهد بود.

جمعیت گلبهار تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: هومن گریوانی از ابتدای زمستان ۱۳۹۵ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار است. او در مرداد ۱۳۹۷ با حکم مهندس طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به عنوان مشاور وی منصوب شد و از مرداد سال ۱۳۹۸ نیز به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت فعالیت دارد. با او داشته ها و نداشته ای شهر جدید گلبهار صحبت کرده ایم که می خوانید:

قدس آنلاین: رشد قابل توجه زمین ها و ساختمان های مسکونی گلبهار این روزها برای خیلی ها مطرح است تا جایی که تبلیغات آن را در رسانه های مختلف می توان دید است. این قضیه تا چه اندازه واقعی و قانونی است و آیا یک شور رسانه ای نیست؟

گریوانی : همزمان با سراسر کشور اراضی واملاک در گلبهار نیز شاهد رشد بوده و هست لیکن بزرگ نمایی بیش از حد این موضوع بله یک شور رسانه ای است.   

قدس آنلاین: از همان ابتدا قرار بود گلبهار سر ریز جمعیت شهر مشهد باشد. در حال حاضر چه تعداد جمعیت در این شهر سکونت دارند و چه پیش بینی برای یکسال آینده جمعیتی این شهر دارید؟

گریوانی: در حال حاضر و براساس آمار غیر رسمی جمعیت تا پایان سال ۹۸ حدودا ۸۵ هزار نفر بوده است وپیش بینی جمعیت تا پایان امسال (۹۹) براساس وضع موجود و آمار غیر رسمی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر خواهد بود.

قدس آنلاین: ساختمان سازی در این شهر رونق قابل توجهی دارد ولی متاسفانه دیده می شود که خیلی از پروژه ها با مشکلات زیادی مواجه اند. مانند نداشتن امکانات اطفاء حریق، روشنایی و...آیا نظارتی بر روی این قضایا قبل از واگذاری مجتمع ها از سوی سازمان عمران انجام نمی شود. آیا واگذاری این مجتمع ها قبل از تکمیل شدن قانونی است؟

گریوانی: پروژه هایی که با نواقص در بخش های اعلام و اطفاء حریق، روشنایی محوطه یا برخی از آیتم‌های مواجه هستند اکثراً به دلیل سوء مدیریت تعاونی، عدم همکاری اعضا جهت پرداخت سهم آورده و عدم برآورد صحیح تعاونی از  اجرای پروژه است. از طرفی برخی از پروژه‌ها به دلیل عدم مراجعه عضو جهت تحویل گیری واحد اختصاصی و ساکن شدن و احتمال سرقت از زمان استقرار کامل افراد در بلوک از اجرای نصبی جات در بحث  سیستم اعلان و اطفاء حریق روشنایی مشاعات راه پله و محوطه خودداری کرده و اجرای آن را منوط به تشکیل هیئت مدیره مجتمع ها یا نماینده بلوک ها می دانند.

قدس آنلاین: قرار است چه تعداد پروژه ساختمانی تا پایان امسال واگذار شود؟

 گریوانی : طی برنامه‌ریزی انجام شده در ابتدای سال ۹۹ پیش‌بینی شده پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت باکسر پروژه های عارضه دار فاقد متقاضی حداکثر تا پایان سال جاری عملیات اجرایی ساخت واحدهای آنها که اکثرا در بخش‌های تعاونی های مسکن هستند به پایان برسد و واگذار شود.

قدس آنلاین: برای شهری با این تعداد جمعیت و رویکرد تفریحی که دارد برنامه ای برای احداث هتل، مراکز تفریحی رفاهی و...ندارید؟  

گریوانی: همانطور که مشخص است شهر گلبهار به جهت موقعیت اقلیمی و جغرافیایی خود  آب و هوای پاک و به دور از آلودگی و ترافیک شهری می باشد لذا با توجه به نزدیکی به شهر مشهد میزبان زائران زیادی خواهد بود به همین جهت نیاز  به مراکزاحداث هتل و مراکز  تفریحی- رفاهی در این شهر بسیار حس می‌شود. از این رو واحد سرمایه گذاری و مشارکت های شرکت عمران با تعریف پروژه‌های متنوع  با کاربری های توریستی -تفریحی وهتل  در تحقق این عمل‌ها گام اساسی برداشته است. در حال حاضر با تعریف پروژه های متعدد و شناسایی سرمایه‌گذار واجد شرایط  انعقاد قرارداد مشارکتی در زمینه‌های مذکور می‌باشد.

قدس آنلاین: پروژه قطار شهری قرار بود سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد. در حال حاضر این پروژه در چه وضعیتی است و چه پیش بینی برای روند ساخت و ساز دارید؟

گریوانی:  پروژه قطار برقی مشهد مقدس -شهر جدید گلبهار- شهرستان چناران به طول ۴۶ کیلومتر از انتهای خط یک مترو مشهد(ایستگاه وکیل آباد) آغاز شده و پس از عبور از اراضی گلبهار در ادامه به شهر چناران می‌رسد که در وضعیت حاضر پیشرفت سیویل آن ۷۰ درصد و تملک ۹۵ درصد  در مسیر با استفاده از اعتبارات دولتی و منابع درآمدی شرکت عمران شهر جدید گلبهار با حمایت و همکاری مسئولین استان خصوصا استاندار محترم، معاونت محترم عمرانی، اداره کل ورزش و جوانان، اوقاف، آستان قدس رضوی و مالکین اراضی در مسیر انجام شده است. همچنین عملیات خاکی احداث  پل ها و آبروها درحال  تکمیل است و پس از آن روسازی مسیر(ریل گذاری) سیستم برق رسانی مخابرات و سیگنا لینگ، احداث  ایستگاه ها و دپو در برنامه اجرایی قرار خواهد داشت.

قطار برقی گلبهار با توجه به تغییر روش اجرا از کند وپوش به روش اتریشی (تونل) مستلزم استملاک در طول مسیر جابجایی تاسیسات وساخت یک تقاطع همسطح بخش های تجاری وباغ ویلاهای مسکونی درطول مسیر بوده است که همین امر موجب افزایش زمان اجرای پروژه گردیده است. مهم ترین عامل عقب افتادگی بهره برداری مترو عدم اجرایی شدن فاینانس پروژه است که به دلیل تحریم ها متاسفانه اجرایی نشده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها