مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: برای اولین بار در استان، طرحی به نام «همیاران آب» یا «سازگاری با کم آبی در استان» تهیه و تصویب شد.

تصویب طرح «همیاران آب» برای نخستین بار در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: طرح همیاران آب برای اولین بار، به کمک همه کسانی که در مدیریت آب نقش و سهم دارند، از جمله دانشگاه فردوسی، مدیران اجرایی، فرمانداران، دادستان‌ها، تشکل‌های کشاورزان، سازمان جهاد کشاورزی و نهادهای مردمی تهیه و تصویب شد.
او افزود: سال اول این طرح اجرا شده و برای برداشت دو گام اصلی باید اقدام شود، گام اول تا سال ۱۴۰۵ برای رسیدن به کسری مخزن صفر برنامه‌ریزی شده است در گام اول باید حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی استان کمتر برداشت شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی ادامه داد: گام دوم تا سال ۱۴۲۵ خواهد بود که این حجم باید به حدود ۷۵ درصد منابع آب‌های تجدید پذیر استان برسد. در دو سال گذشته و امسال مبانی مدیریت مشارکتی این طرح در استان با کمک همه افرادی که ذکر شد به اجرا درآمد، همچنین این طرح از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما خواهد بود.
علایی بیان کرد: امسال مطالعات زیست محیطی طرح بزرگ شیرین سازی آب از دریای عمان به شرق کشور و تخصیص سه استان از آب دریا صادر و تصویب شد. همکاری شرکت غیردولتی تابش، در این طرح در یک فرایند قانونی تصویب و عملیات اجرایی آن در هفته دولت امسال آغاز خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها