دکتر ظریف در دیدار با رافائل گروسی با تاکید بر لزوم رعایت اصول بیطرفی و حرفه‌ای‌گری از سوی این نهاد در تعاملات خود تاکید کرد: جمهوری اسلامی به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین المللی است

آژانس باید اصول بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری در تعاملات خود را رعایت کند

قدس آنلاین: در دیدار دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی اتمی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار تأکید کرد همکاریهای ایران  و  آژانس همواره بر مبنای تعهدات بین المللی و در چارچوب فنی و حرفه‌ای بوده است. 

دکتر ظریف افزود :همانطور که آژانس نیز بارها تایید کرده است بیشترین همکاریها در حوزه پادمانی بین ایران و آژانس وجود دارد و این مسیر میتواند در همین چارچوب  ادامه پیدا کند. 

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد با حل اختلافات موجود بر اساس اعتماد متقابل، همکاری های دو طرف در چارچوب مقررات پادمانی و بر مبنای حسن نیت ادامه یابد. 

در این دیدار آقای گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس وظایف خود را بر اساس اصول بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری و همچنین در چارچوب صرف ملاحظات فنی انجام می دهد.

وی افزود همکاریهای بین ایران و آژانس در گذشته به نفع دو طرف بوده و با غلبه بر برخی مشکلات ، می توان این همکاریها را ادامه داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها