حاج محمد گلابگیر مداح نام‌آشنایی برای مردم مشهد ، کشور و از ذاکران و خادمان باسابقه حرم مطهر امام رضا(ع) است؛ مردی که سال‌هاست ذکر و مدح اهل بیت(ع) را با نوای گرمش در صحن و سرای رضوی می‌خواند.

حال و هوای مداحی در حرم امام رضا(ع) با تمام دنیا متفاوت است/ نوکری اهل بیت(ع) بالاترین افتخارم هست

به گزارش قدس آنلاین، محمد گلابگیر خادم حرم امام رضا(ع) و مداح اهل بیت(ع)  در خصوص سابقه فعالیت خود در زمینه مداحی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اظهار کرد: پدر بنده از نوکران اباعبدالله الحسین(ع) و برادرم میاندار هیئت بود و این موضوع شوقی در من ایجاد کرد تا از سن ۱۰ سالگی کار مداحی را شروع کنم و به‌صورت رسمی  ۳۰ سال است که در دستگاه امام حسین(ع) و در حرم مطهر رضوی با مداحی نوکری ائمه اطهار(ع) را می‌کنم.
وی ادامه داد: علاوه بر علاقه خود به مداحی؛ پسرخاله‌هایم نیز جزو مداحان هستند و بنده را در این مسیر تشویق کردند اما آنچه بنده را در این چند سال در این مسیر نگهداشت عنایت ویژه حضرت رضا(ع) و امام حسین(ع) بود.
این پیر غلام حسینی با بیان اینکه علاوه بر حرم امام رضا(ع) در محافل و حسینیه‌ها نیز مداحی می‌کنم، خاطرنشان کرد: مداحی در کنار مضجع شریف امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) حال و هوای متفاوتی دارد چراکه خود حضرت نظاره‌گر کار ماست.
وی با اشاره به فرمایش حضرت رضا(ع) که اگر خواستی گریه کنی برای جدم حسین(ع) اشک بریز، افزود: حضرت رضا(ع) روضه‌خوان امام حسین(ع) بود و منزل خود را برای جدش سیاه‌پوش می‌کرد.
گلابگیر ادامه داد: زمانی که با بنده برای روضه‌خوانی از حرم تماس می‌گیرند در هر شرایط و موقعیتی باشم وظیفه خود می‌دانم که رسالتم را انجام دهم چراکه قلبا معتقدم عنایت حضرت رضا(ع) شامل حالم شده است و نوکری اهل بیت(ع) را بالاترین افتخارم می‌دانم.
وی بیان داشت: در این چند سالی که غلامی ائمه(ع) را داشتم کرامات زیادی از جانب ایشان شامل حالم شد که قابل گفتن نیست ولی این را می‌توانم بگویم که ما بدهکار امام حسین(ع) هستیم و حضور در مجالس عزاداری خود یک کرامت بزرگی است که شامل حالمان می‌شود.
این مداح اهلی بیت(ع) در پایان خطاب به مداحان جوان تأکید کرد: توصیه بنده با کسانی که تازه وارد عرصه مداحی اهل‌بیت(ع) شده است این است که اولاً از امام حسین(ع) بخواهیم هر نفسی که می‌زنیم با اخلاص کامل باشد و دوم آنکه در شروع روضه‌خوانی از امام زمان(عج) مدد بخواهیم و همچنین اشعارمان مستند و بر اساس احادیث و روایات باشد و هرازگاهی برای خود خلوتی داشته باشیم و قبل از روضه‌خوانی در جمع برای خودمان روضه بخوانیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها